Een nieuwe poging "Ronde Nederland".

Nederland, Landgraaf

Zaterdag kwamen Debby, Peter, Kai en hond Kaya op bezoek bij de CP. We hadden hen ingeseind dat er een fijne en veilige sleehelling was en toen was Kai niet meer te houden. Toen hij moe was van het berg-op-berg-af maakten we met z'n vijven nog een wandeling in de omgeving om daarna afscheid te nemen. Het was onmogelijk èn niet corona-safe om het hele gezelschap in de camper onder te brengen.
Zondag brachten we ook nog door op en om CP Landgraaf en omdat het weer steeds zachter werd en de toestand van de wegen van code rood naar geel gingen besloten we om de maandag toch weer een "Ronde Nederland" te gaan maken, temeer omdat het KNMI zacht en lenteachtig weer voorspelde.
Maandag vertrokken we in de late morgen met bestemming.... alweer CP Oirschot. Dit ligt prettig in de route naar de kust. Hier was bij aankomst alles nog wit maar gedurende ons verblijf verdween de sneeuw vrijwel geheel, ook wel geholpen door regenbuien.
Dinsdagmorgen gingen we naar CP Rucphen, halverwege Breda en Bergen op Zoom. Een mooie CP, nog wel in aanleg maar zeker al de moeite waard. We werden verwelkomt door een jonge dame die enthousiast over haar camperplaats vertelde en welke plannen er nog lagen.
Ook leerde ze Opa Fred hoe hij met een "Tikkie" via de bankapp op de smartfone het standgeld kon voldoen.
Een touringcar is sfeervol als receptie- en inforuimte ingericht.
We wandelden naar het leuke centrum van Rucphen om sjouwend met twee tassen proviand na 2 uur terug te keren bij de camper. Hier werd gretig gebruik gemaakt van de uitstekende WiFi.
Woensdagmorgen werd de saniservice uitgevoerd en gingen we opweg naar een tussenstop in Zoutelande. WE WILDEN DE ZEE ZIEN!!!!
Hier werd een strandwandelingetje gemaakt en even door het uitgestorven stadje gelopen maar omdat het toch nog wel fris en winderig was besloten we naar de geplande overnachtingsplaats in Aagtekerke te gaan: Een CP bij een boerderij met prima voorzieningen. Helemaal wat wij zoeken! We werden enthousiast onthaald.
De ligging is net iets te ver van de duinen en de kust om te lopen maar vanwege de dieren een heerlijke plek. Met fietsen had het helemaal toppie geweest. De zon liet zich regelmatig zien dus wandelden we ook nog een uurtje in de omgeving.
Of we hier langer blijven? Dat leest u in volgend verslag.

Dat is toch héél wat anders dan in je huis opgesloten te blijven zitten. En zo te zien (nog?) niet erg druk op de verschillende plekken. Geniet er maar van !

Joop 2021-02-17 16:43:18

Geniet van het zomerweer dat er gaat aankomen.

FritsEllen 2021-02-17 16:57:17

Goed om te horen dat jullie weer op pad zijn kunnen gaan. Mooie omgeving, nog niet zo lang geleden een paar dagen bij camping de Pekelinge geweest. Geniet ervan.

Henny 2021-02-17 17:13:29

Het betere weer komt er aan. In het weekend al een stuk warmer👍. Veel plezier !!

Christien 2021-02-17 17:59:05

Lekker weer op rit te zijn, ondanks het weer is het toch genieten. Ik heb vandaag mijn eerste wandeling gemaakt. Vond het met de sneeuw, maar wel prachtig weer, niet verantwoord naar buiten te gaan. Zit nu precies 4 weken na de operatie, langzaam vooruit en ook geduld, dit heeft nog wat tijd nodig.

Ina en marinus 2021-02-17 21:26:43

Gelukkig is het weer beter geworden. Geniet lekker van jullie vrije leven. Groetjes