Verder in Nederland Waterland

Nederland, Zierikzee

Zaterdag 20 februari. Een tikkeltje weemoedig namen we afscheid van Zierikzee. We hadden het voornemen om naar Middelharnis te gaan en daarmee Zeeland te verlaten. We kwamen ook wel in Middelharnis maar de camperplaats stond tjokvol. Zelfs geen fiets meer tussen te proppen!
Omplannen dan maar. We besloten naar Fort Willemstad aan het Hollands diep te gaan. Niet om daar te overnachten, wel om het uitgebreid te bezichtigen. Ruim twee uur werd er gewandeld want het was weer de moeite waard. Best fijn om na onze vele reizen door een groot deel van Europa toch ook weer eens door eigen Nederland te reizen.
Ook interessant dat we onze geschiedenislessen weer eens konden ophalen.
Voor de overnachting gingen we naar Geertruidenberg waar we een plekje vonden op de CP bij de jachthaven. Ook deze stad maakte deel uit van de verdedigingswerken langs de Hollandse Waterlinie. We waren net een beetje hersteld van de wandeling in en rond Fort Willemstad maar konden de lokroep van het oude stadscentrum niet weerstaan en dus weer aan de wandel. Een erg mooi en groot centraal marktplein, omgeven door fraaie, goed behouden en/of gerestaureerde historische panden maakte de wandeling lonend. Daarbij speelde een grote rol dat het mooi lenteweer was. Bij een ijssalon stond een lange rij wachtenden, dat ontnam Ijs-junk Els de moed............
Na het avondmaal ging Fred weer op de internet-snuffeltoer om de volgende bestemming te bepalen. We besloten het 'historisch besef' vast te houden en zondag 21 februari naar Gorinchem te gaan, in de hoop dat er nog plaats was op de CP. De aanrijdroute in de stad gaf wat puzzelwerk, de navi kon het niet meer aan maar gelukkig was de zigzagroute wel met CP-borden bewegwijzerd. Er was nog ruim plaats, kennelijk uitzonderlijk want we hoorden van anderen dat deze plaats zéér geliefd is. Terecht! Ook deze is gelegen bij een jachthaven en gelegen op een landpunt, omgeven door water. Boeiend was het intensieve vrachtverkeer op de Merwede.
Raad eens wat we gingen doen nadat we onze brunch op hadden? WANDELEN!!
Het beroemde Slot Loevenstein ligt vrij ver verwijderd van de CP en was vanwege corona ook gesloten. Dit schrapten we van ons lijstje.
Wel jammer, want 2021 is Hugo de Groot-jaar: Hij wist 400 jaar geleden in een boekenkist uit Slot Loevenstein te ontsnappen.
Omdat Gorinchem zo goed beviel bleven we er 2 dagen. We laten de foto's spreken!

sjiek; volgens mij komen jullie nooit meer echt thuis.... Prima weer; dus geniet ervan. Denk aan stemoefeningen!!!

Trezie en Ben 2021-02-22 14:58:24

Wat een heerlijk reis hebben jullie. Nederland is zo mooi net als jullie prachtige foto reportage.

Emmelie 2021-02-22 15:28:21

Jullue vervelen je niet zo te zien. Geniet er maar van. Mooie foto's 👍👍

FritsEllen 2021-02-22 15:29:45

Als ik de foto's zo bekijk denk ik tòch wel "Is zuid Limburg echt wel het mooiste stukje van Nederland?".

Joop 2021-02-22 16:30:18

👍😀👌 mooi !!

Christien 2021-02-22 17:59:21

Wauw, wat een mooie reis alweer. Nederland is ook een mooi land, je moet alleen de mooiste plekjes weten te vinden. De foto's zijn ook zoooo mooi🤩. Geniet van het leven het duurt toch maar even. Veel reis plezier en zorg goed voor jezelf.