De finaleweek van Overwintering 2021-2022.

Frankrijk, Etretat

Na een week van "Radiostilte" op Pindat hebben onze volgers nog een week tegoed. FaceBookers zijn bijgepraat, voor hen is het dus een beetje dubbelop.

Maandag 7 februari Dit werd voor ons een weerzien met het Franse Etreretat met haar indrukwekkende kliffen. Ook de leuke stad werd weer doorkruist. zoals de laatste verslagen gebruikelijk vertellen we het verhaal bij de foto's.

Dinsdag 8 februari Ook dit was voor ons een reprise: De havenstad La Treport, ook met mooie kliffen en een leuke kabeltrein.

Woensdag 9 februari. Goede vriend Gerrit had in zijn reisverslagen de Franse stad Berck aanbevolen vanwege de vele zeehonden die daar bivakkeren. Lekkere bijkomstigheid was dat in het stadje patissiers wonen die lekkere meringues maken, Els helemaal in haar nopjes!

Donderdag 10 februari We besloten Frankrijk te verlaten en op deze regendag naar Doornik in het Waals Tournai te gaan. Vanwege de "Dauerregen" géén foto's. Het was een dag van binnenhokken.

Vrijdag 11 februari. Dagdoel werd de als erg goed omschreven CP in La Floreffe aan de rivier de Sambre en dicht bij de stad Namen/Namur gelegen. Dit was, qua omgeving, een echte verrassing.

Zaterdag 12 februari. Via veel slechte wegen en onbereikbare CP's wegens wegversperringen doorgestoken naar Vianden in Luxemburg. Het werd per verplaatsing ook steeds kouder..........

Zondag 13 februari. Die dag was de CP in Pronsfeld in de Duitse Eifel het doel. Leuke CP in een klein stadje. Zomers waarschijnlijk een prachtplekje maar in deze koude periode staat wandelen en fietsen vrijwel stil. Ook in het stadje (dorpje?) konden we weinig boeiends ontdekken.

Maandag 14 februari. Was het aanvankelijk de bedoeling om nog een tussenstop te maken, gaandeweg kwam toch het gevoel van "Het is mooi geweest."
Omdat het enigszins in de route lag wilde Fred nog langs De Watervallen van Coo i België. Dit was een topbestemming voor de schoolreisjes in zijn jeugd, toch bijna 65 jaar geleden.
Het weerzien van dochter Debby en haar Peter maar vooral kleinzoon Kai (hoewel, met z'n 11 jaar even groot als Els, 1m65 en al een vlassnorretje) was emotioneel.
Inmiddels vertoeven we weer in onze stacaravan in het Belgische Zutendaal. Deze heeft de winter goed doorstaan, geen technische problemen.
Komende dagen zullen we druk zijn met het opruimen van takken en dennennaalden en poetswerk.

Wanneer we weer een reis gaan maken? Nog géén idee............
Eerst hopen op een fraai voorjaar en mooie zomer opdat we onze wandel- en fietsactiviteiten in de Belgische Kempen weer kunnen oppakken. Doen we daarbij weer ontdekkingen dan zullen we er melding van maken.

Nu echt thuis - in Zutendaal

Joop 2022-02-15 22:04:35

Welkom thuis! Dat word afkikken van de reisverslagen en de foto's. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt, jammer dat het weer niet altijd meewerkte, maar och wie maalt daarom als je zoveel moois te zien krijgt. Veel plezier met het opruimen van jullie plekje in de Belgische Kempen❣

Edith 2022-02-15 22:09:36

Fijn dat jullie weer hebben genoten van deze mooie reis en nu weer veilig thuis zijn. Groetjes🤗

Henny 2022-02-15 22:13:46

Heel veel dank voor alle prachtige foto's en van de goed geschreven reisbelevingen. Nu weer veilig thuis en da's ook genieten.

Marian van Elteren 2022-02-16 07:03:44

Fijn dat jullie weer zo goed hebben kunnen genieten van deze rondreis. Ik heb ook genoten van de prachtige foto's en uitleg.

Emmelie 2022-02-16 09:41:24

Eind goed al goed. C'est été bon!!!

Ben + Trezie 2022-02-16 16:12:36

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Samen herinneringen maken is het mooiste wat er is.