Een maand als "Pseudo-Belgen".......

Nederland, Heerlen

Inmiddels is Els geholpen aan haar rechteroog. De ingreep is haar reuze meegevallen. “Fluitje van 'n cent!” was haar commentaar. Toen zij het piratenlapje de volgende dag mocht verwijderen ging een wereld voor haar open. Ze ziet nu al veel meer kleuren en details en merkte nu pas echt hoe slecht haar kijkers er aan toe waren.
Ze verheugt zich op de revisie van haar linker oog, eind augustus.
De diverse perikelen, Els' ogen en Freds 75plus-rijbewijskeuringen zorgden er voor dat we de route van Nederlands Limburg naar Zutendaal nu echt zonder navi kunnen rijden. We reisden naar Heerlen, Landgraaf, Brunssum, Sittard en Eygelshoven.
Onze stek in Zutendaal bevalt iedere dag méér. Steeds meer details worden aangepast aan onze smaak en ook wordt er onderhoud gepleegd. Niet dat dit hard nodig was, hier en daar een lik verf en de stacaravan in de was gezet want we willen er nog lang plezier aan beleven.
Er werd gewandeld waarbij we ook wel eens lichtelijk verdwaalden en dus redelijk uitgeput thuis kwamen, maar we beginnen de omgeving steeds meer te kennen èn te waarderen.
Ook de E-bikes werden getest, tot tevredenheid. De vouw-E-bike, vervanger voor de gestolen mountainbike, bleek gemaakt voor Els. Precies haar maat. Fred peddelt dus nu maar met de oude E-bike.
Omdat we voor de proviandering redelijk ver van huis moeten, ongeveer 12 a 15 km, doen we dit overwegend per auto, maar op een mooie dag trokken we de stoute schoenen aan en gingen op de bikes inkopen doen. Via een andere route, erg fietsvriendelijk en héél mooi. Gaan we zeker vaker doen!
We hebben inmiddels ook onze eerste gasten ontvangen: Onze vrienden Micheline en Marius zijn hun vakantie bij ons gestart. Zij gaan, na maanden van 'huisarrest' eindelijk weer met hun caravan op tour.
Onze kinderen hadden helaas vette pech: Bij hun camper (onze vorige....) had de motor en het turbosysteem het plotsklaps begeven. Peter heeft er keihard aan gewerkt en hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen. Knap werk, vooral omdat hij geen echte garage met brug of put beschikbaar heeft en dus vaak uren onder de camper heeft liggen sleutelen. Na vervanging van onderdeel nummer zoveel liep hij eindelijk naar wens. Enthousiast belde hij Debby dat hij tevreden was met de proefrit. Totdat........: Een harde tik onder de motorkap en hij stond stokstijf stil. De wegenwacht heeft het voertuig thuis voor de deur gezet.......
Top-overleg binnen hun clubje en, na erg lang dubben, werd besloten om de camper weg te doen, deze had inmiddels al héél wat spaarcentjes opgeslokt.
Omdat ze toch op vakantie en/of weekend willen besloten ze een tent aan te schaffen en als kampeerders hun vrij schaarse vrije tijd door te brengen.
We gaan nu stevig duimen dat het bij hun nu weer eens voor de wind gaat.
Aangezien de helft van juli al opgesoupeerd is zouden we het fijn vinden als het nu eens langere tijd echt ging zomeren. Tot nu toe was het nogal wisselvallig. Er schijnt een mooie periode op komst te zijn, daar verheugen we ons op.
Tot slot: Wij moeten u groeten van onze 'huisvriendjes': Vinkjes, mussen, merels, duiven, eekhoorns zijn vaste gasten.
Wij gaan door met genieten!

Goed om te horen dat de oog operatie van Els goed verlopen is. Nu maar genieten van het Zutendaalse leven al wil het weer op het moment niet zo zijn best doen. Maar wat niet is kan nog komen. Grieten terug aan vinkjes, mussen,merels, duiven en de rest.

Fritsellen 2020-07-17 14:29:30

Hèhè eindelijk. Nou nog een gaatje vinden in onze agenda's om het eerste bezoek te plannen.

Joop 2020-07-17 16:37:34

Ook wij hebben 2 gelijke ervaringen, in december had ik mijn staar operatie, heerlijk nu zonder bril/leesbril. En Marinus moest voor eind januari zijn grootrijbewijs 75+ verlengen wat een gedoe gelukkig op tijd gelukt. Je mag in Nederland wel jaar met verlopen rijbewijs rijden maar wij gingen in Februar naar Oostenrijk/Italie , Een fijne zomer gewenst het mooie weer komt er aan!

Ina en marinus 2020-07-18 11:01:08

Hallo jullie 2.Fijn om weer iets te horen uit Belgie. Gelukkig dat alles ok is bij jullie. En dat je ene oog weer goed is. Hier is ook alles ok. Rudi is ook aan de staar geholpen en ziet weer wat beter. De rijbewijs keuring heeft hij afgelopen donderdag gehad. Nu maar hopen dat het cbr. alles goedkeurd. We wensen jullie een fijne tijd nog en alle goeds van ons twee. Gr. van Rudi en Mia. En hopelijk zien we jullie gauw weer eens!!!!!