Nieuwjaarsdag

Spanje, Malaga

Zaterdag 1 januari. Rond de jaarwisseling was er nauwelijks geknal en ook het gelal was afgelopen. Kort na twaalven lagen we dan ook lekker onder de wol en knorden door tot 10 uur. Op verzoek(aandringen....) van Els werd besloten dat we toch nog maar 'n dag in Malaga zouden blijven en Els zou de gids-van-de-dag zijn om toch nog aan het strand te belanden. Een tegenvaller was het weer: De beloofde zon liet het afweten, de hemel was loodgrijs en het was ook nog behoorlijk fris. Een ferme kuier en wat zoekwerk maar strand en boulevard werden gevonden! Bravo Els!
Op de boulevard was het verrassend druk. Het strand viel tegen, we zijn qua stranden beslist teveel verwend. Het sombere daglicht gaf geen inspiratie om foto's te maken en, dat mag gezegd worden, Fred vond er eigenlijk niks aan. Hij draaide een beetje bij toen eindelijk een waterig zonnetje door de wolken gluurde. Toch nog een paar plaatjes dan maar. Op de boulevard stonden 2 enorme schoorstenen. Dit maakte Fred nieuwsgierig. Hij vroeg aan een spaanse passant of hij engels sprak, deze riep zijn zoon erbij en deze vertaalde het verhaal bij de hoogste schoorsteen. Dit was een overblijfsel van metaalsmelterijen die tot in de 90er jaren hier actief waren.
Toen we weer richting camperplaats gingen klaarde het weer op en bij de camper aangekomen, we hadden er weer 10 km opzitten, ging de stoel naar buiten en zat Els in het zonnetje naar een strakblauwe hemel te kijken. Ze knoopte een gesprek aan met een Nederlandse camperbuurvrouw en spoedig zaten we gezellig met z'n drietjes aan de koffie te kleppen. Fred werkte verschillende appjes en mail af, daarna stortte hij zich op dit verslag.
Inmiddels hadden we besloten dat we de veel geprezen oude binnenstad van Malaga "ooit" eens zouden bezoeken, maar deze reis niet. Weer even genoeg van de drukte.
De volgende morgen weer de bergen in, opzoek naar een leuk klein stadje met een CP. Waar? Dat zien we morgen dan wel weer!

Eigenlijk niks. Gauw verder trekken naar aangenamere plekken

Joop 2022-01-01 18:29:40

Jammer dat het tegenviel, maar snel weer verder ;-)

Edith 2022-01-01 23:11:11

Vertrouw op Els als doelbewuste gids.