Santa Paula

Verenigde Staten, Santa Paula

Met een gemengd gevoel rijden we naar onze aller laatste camping: KOA Ventura Ranch. We blijven hier nog twee nachtjes en dan moeten we ons huisje inleveren. Ook nog ff spannend i.v.m. de schade natuurlijk. We vroegen ons af of Tim nog veel zou weten van ons huis in Hoedekenskerke. Of zou hij nu opnieuw denken dat we daar op vakantie zijn?🤔

Onderweg zien we dat er veel vuurwerk verkocht wordt langs de weg. Iedere 50 meter staat wel een kraam. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit. De opslagregels die we in Nederland moeten hanteren voor vuurwerk lijken hier totaal niet van toepassing! Of je nou fruit of vuurwerk verkoopt; t ziet er hetzelfde uit. We hebben in 1 straat wel 30 kramen gezien met allemaal hetzelfde vuurwerk. Dus concurrentie lijkt hier in tegenstelling tot Nederland ook niet echt te bestaan. Wij kopen geen vuurwerk want dat mag toch niet afgestoken worden op de camping.

We krijgen onze plaats toegewezen, een heel ruime plaats met een eigen patio! We staan redelijk dichtbij de afval containers, wat achteraf goed van pas is gekomen! Wat kan je veel verzamelen in drie maanden en wat krimpen die koffers toch in de warmte!😎
De eerste dag op deze camping houden we nog even vakantie en gaat Neil nog een lekkere uitgebreide maaltijd maken. Dat is best een uitdaging in de kleine keuken in de camper, maar gelukkig hebben we de bbq natuurlijk ook nog.
De tweede dag gaan we ertegenaan met inpakken en het schoonmaken van de camper. Stiekem ben je daar toch wel lang mee bezig.

Op deze camping lopen veel pauwen rond! Schijnen toch heel ijdele beestjes te zijn. Regelmatig staat er een pauw voor onze spiegelende bumber en kan vervolgens maar met moeite afscheid nemen van zijn spiegelbeeld😂😂. Lana vindt de 'jommetjes-pauw' toch wel t mooiste want die heeft oogjes op zijn rug.

We hebben aan Lana gevraagd wat zij het leukste vond van deze reis, haar antwoord: "het hotel"😑. Maar de beren en vulkanen waren ook wel leuk😉