Genieten in Rocky mountain national park!

Verenigde Staten, Rocky mountain national park

Vannacht was het maar 2 graden. Brrrr! Niet dat we er iets van gemerkt hebben met de kachel aan in de camper. Maar wederom respect voor de tentjes mensen!

Vandaag gaan we het park maar eens verkennen. De Trail Ridge Road in Rocky Mountain National Park (Colorado) is een van de hoogstgelegen geasfalteerde wegen in de Verenigde Staten en behoort tot de mooiste Scenic Drives van het land. Deze weg door de Rocky Mountains brengt je naar 3.700 meter hoogte, vér boven de boomgrens en is 77 km lang. Èn deze weg stond heel hoog op ons lijstje om te berijden. Vorig jaar was de weg begin mei open. Het was dus een beetje een gokje, maar helaas is de weg dit jaar zeker gesloten tot 25 mei vanwege de sneeuw. Dat vinden we heeeeeel erg jammer! Nu kunnen we maar een stukje van 't park bekijken en missen we eigenlijk het mooiste. Maargoed, het was een gokje om er in deze periode heen te gaan. Nu hebben we een reden om nog eens terug te gaan😜.

Wat we wel gezien hebben is echt prachtig. De natuur is hier zo ontzettend mooi. Je kunt je stoeltje pakken en er uren naar kijken. Niet dat we dat gedaan hebben, want het moet voor Lana en Tim ook een beetje leuk blijven.
Het is bijzonder om te zien hoe zij de reis beleven. Wij kijken meer naar het grote geheel, landschappen/vergezichten. Terwijl Lana en Tim een steentje of bloemetje op de grond net zo bijzonder ervaren. Zo leren wij ook weer iets meer op kleine mooie dingen te letten.

Goed, wij onderweg naar het park. De Trail Ridge Road was de eerste 11 mijl nog open. Dat moesten we dan zoiezo maar eens gaan bekijken! Hoe hoger je komt, hoe meer sneeuw er ligt. De wegen zijn heel schoon en goed te berijden, maar soms zag je bijna 2 meter sneeuw aan de zijkanten liggen. Wij zijn nog nooit op wintersport geweest, dus we vonden het wel bijzonder om te zien!

Daarna zijn we naar Sprague Lake gereden en daar een mooie wandeling om het meer gemaakt. Het was er heel rustig en vredig. Echt mooi om hier te mogen wandelen.

Vervolgens gingen we het bekende Bear Lake nog bekijken. In dit meer spiegelen de besneeuwde bergtoppen en de dennenbomen in het water wat een prachtig plaatje op moet leveren. Althans....Dat beloofde de reisgids. Aangekomen bij Bear Lake moesten we 200 meter door de sneeuw in het bos lopen om er te komen en tot onze verrassing was het meer zelf bevroren en helemaal bedekt met sneeuw. Wij zijn er duidelijk nog een beetje te vroeg in het jaar. Maar toch is het allemaal echt prachtig en hadden we dit echt niet willen missen!

Onderweg terug naar de camping nog een pizza gehaald en daarna heerlijk in het zonnetje gezeten buiten.

Wel een vakantie met afwisseling, gisteren pech om weg te komen van de camping, het kan niet altijd feest zijn,maar vandaag toch weer een heel andere beleving. Prachtige foto's ook. Geniet er van, maar dat doen jullie wel en de kinderen ook. Veel lieve groetjes van oma "pukkie"

oma "pukkie" 2016-05-13 09:32:44

Wat een afwisseling in natuur en wederom mooie foto's!! En reis met alle ingrediënten, inclusief een keetje pech ( gelukkig bij een goede camping met voorzieningen ). Super om zo mee te mogen kijken in jullie belevenissen :-)

sas 2016-05-13 14:23:28

Wat een schitterende foto's weer👍🏻 Leuk om jullie belevenissen te volgen Groetjes