Wild kamperen 😎

Verenigde Staten, Dixieland national forest

We vertrekken richting Capital Reef via national scenic byway 12. Wat een pareltje! Het is met recht een van de mooiste panoramische wegen van de Verenigde Staten. Het is inmiddels prachtig weer dus we willen wat eerder stoppen. We komen bij Escalante voorbij een visitor center.
Ik ben gaan vragen of er ergens campgrounds in de buurt zijn, die zijn er wel, maar waarschijnlijk inmiddels vol. Hij wijst ons een weggetje waar we heen kunnen waar je gratis mag wild kamperen. Gaaf! Dat gaan we doen. We mogen alleen niet al te ver van de weg af voor als er een noodgeval is.

We moeten op zoek naar de hole-in-the-rock-road en daar weer een zijweg van, en dan een plekje zoeken. We komen op een onverharde weg en hobbelen wat verder. Prachtig toch? Gewoon je camper neerzetten en genieten 😊. We schuiven de luifel uit en snel badkleding aan. Het is heerlijk weer en zover je kijkt geen mens te bekennen. Het is heerlijk stil.
We zetten een opblaaszwembadje onder de luifel voor de kids en t is gedaan met de stilte 😉.

Neil zijn survival -skills komen gelijk boven want er zit een schroefje los van het luifel-ophang-systeem. Ook gelijk weer gefixt, daarna heeft hij alvast een firepit gebouwd van stenen voor vanavond. Heerlijk dit! Ben blij dat we dit plekje zijn tegengekomen!

Lana en Tim vermaken zich ook super met een bal, zwembad en wat speelgoed. Eigenlijk heb je niet veel nodig. Alleen wat lekker weer😏.

'S-avonds lekker vuurtje gemaakt en buiten gezeten. Het is super donker en stil. Veel sterren ook, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien!

Als we wakker worden lopen er 2 koeien en een kalfje door onze voortuin. Vandaag maar eens een camping met internet zoeken!

Gaaaaafff!

jolanda 2016-05-04 20:45:40

Ooh WAUW WAUW WAUW wat ontzettend mooi allemaal! Heerlijk om zo te kunnen reizen en te genieten van alle mooie plekjes die letterlijk op je pad komen. En ik geniet hier ook echt mee, zo vaak als nu heb ik mijn mailbox nog nooit geopend haha! Ik ben stiekem toch wel blij dat jullie hoogtepunt in Vegas een bruiloft was en geen jackpot, want anders zagen we jullie nooit meer terug.. ;-) Heel veel plezier nog, maar dat komt ongetwijfeld wel goed! xx

Wendy 2016-05-04 21:55:06

Fijn dat je ons mee laat genieten, zeker ook door de foto's, wat is er toch veel mooie natuur te zien. Genieten jullie er maar lekker van en ik wens jullie een hele fijne trektocht verder, toch wel lekker met zo'n huis op wielen. Veel lieve groeten van oma "pukkie"

oma "pukkie" 2016-05-05 08:51:38

Super gaaf!! Ik reis een beetje mee hoor! ❤️

Eva 2016-05-05 16:48:17

fijn dat jullie genieten zo aan de foto's te zien is her erg mooi, ik heb weer contact