Snow Canyon Statepark

Verenigde Staten, Ivins

Bedankt voor alle lieve reacties op app, mail en de blog❤

Bij het vertrek uit Las Vegas regent het hard en lang. In de wasserette, winkel en receptie staat de televisie aan op het weerbericht. Het komt blijkbaar niet vaak voor dit weer. Maken we dat ook maar mee, wij kunnen wel tegen een beetje regen😊.

We zoeken op internet een camping richting bryce Canyon om te overnachten als tussenstop. Maar aangekomen bij deze camping is t helemaal niks. We besluiten om maar door te rijden. Alleen hebben we nu geen internet meer om wat anders te zoeken. Ik kom in de camper nog een boekje tegen van stateparks in utah. Das toevallig! We besluiten op de gok naar Snow Canyon Statepark te rijden, hopende dat de naam van dit gebied niets met het weer te maken heeft.

Het is wederom prachtig, we hebben zelfs een hook-up (water en elektriciteit) voor maar 25 dollar per nacht. We blijven hier gewoon lekker twee nachtjes. Komt wat beter uit ook want de ranger vertelde ons dat er net sneeuw is gevallen in Bryce canyon en dat dit na het weekend waarschijnlijk weer wat weg gesmolten is.

De volgende ochtend schijnt de zon uitbundig en een strak blauwe lucht. We gaan lekker wandelen na het ontbijt en een kopje koffie. Er zijn in deze periode veel woestijn schildpadden en Lana wil ze gaan zoeken. We lopen 7 km door prachtige natuur en komen niemand tegen. Door de regen van afgelopen dagen zijn de rotsen diep rood en staan er veel bloemen. De bergen bestaan uit zwart lavagesteente en rode en witte zandsteen. Het is daardoor een kleurig geheel!
We vinden dat dit park zeker niet onderdoen voor Zion. Daar was het behoorlijk druk met andere mensen.
Ohja....schildpadden hebben we niet meer gevonden 😉.

We zijn nu pas 2,5 week onderweg en het blijft verbazingwekkend hoe aardig en behulpzaam Amerikanen zijn. Ook heel sociaal en altijd een praatje met wildvreemden (wij in dit specifieke geval). Dit zie je in Nederland niet en het zou mooi zijn als dat een beetje over zou waaien.
Vandaag ook bijvoorbeeld: onze camper buren zijn mensen uit Utah zelf hij heeft mobiel internet en vraagt of wij ook zijn internet willen gebruiken. Het enige dat we met hem gesproken hebben is het welbekende uitwisselen waar we vandaan komen. We mogen er niets voor betalen (kan ik mooi even de foto's van het trouwen bij de vorige blog toevoegen😊). Daarna gaan ze naar het dorpje en vragen of ze nog iets voor ons mee kunnen nemen en nemen wat boodschapjes voor ons mee. Ik vind het lief en sta er steeds weer van te kijken.

Morgen naar Bryce Canyon!

Jullie zijn pas 2 weken weg en hebben al zo veel gezien en beleefd, dat het wel lijkt of jullie een half jaar weg zijn. Geniet er van, want komt niet meer terug. Ik geniet mee, zeker door al die mooie foto's. Veel lieve groeten van oma "pukkie"

oma "pukkie" 2016-05-02 09:19:45

super mooi man nu ik je kan volgen ....echt mooie foto's

marco eckhardt 2016-05-02 16:45:05

Al weer van die fantastische mooie foto's gemaakt 📸. Nieuwe fotocamera geeft zo wel voldoening👍 Schildpadden zijn heel slim en kunnen zich goed verbergen. Maar hier zijn ze dan👏🐢🐢🐢🐢🐢 Leuk dat de Amerikanen jullie zo graag mogen🇺🇸♥️🇪🇬 Spreken Lana en Tim inmiddels ook al een aardig woordje Engels ? Prima toch dat jullie daar 2 nachtjes blijven🌝🌚 Geniet ervan 😀