Mono lake - Lee Vining

Verenigde Staten, Lee Vining

Omdat we na dit plaatsje 4 dagen naar Yosemite national park gaan wilden we nu graag een camping met full hook-up.

Het is maar een half uurtje rijden. Gelukkig was er nog plek op de camping ( Mono Vista RV park) We moesten alleen wel na 13 uur terugkomen. Konden wij mooi even naar de tufa's in Mono Lake gaan kijken. 😊😊

Vlak bij de oostingang van Yosemite National Park, tussen de bergpieken van de Sierra Nevada, ligt Mono Lake. Dit grote zoutmeer (180 km²) staat bekend om de vele grillige kalksteentorens, tufa’s genaamd. In en om het meer leven miljarden garnalen, algen en vliegen, die samen zorgen voor een zeer productief ecosysteem. Mono Lake is een populaire bestemming voor trekvogels en behoort tot de oudste meren van Noord-Amerika.

We hebben hier een mooie wandeling gemaakt en ons verwonderd over dit bijzondere stukje natuur. Hoewel we eigenlijk niet zoveel van Mono Lake verwachtten door sommige recenties, vonden wij het juist prachtig!
Je kan hier tussen de prachtige kalksteenformaties lopen. Opvallend is de aanwezigheid van ongelooflijk veel kleine, zwarte vliegen (waar je overigens geen last van hebt) Deze alkali flies horen tot de zeer weinige diersoorten die zich kunnen aanpassen aan het uitzonderlijk alkalische, zoute water van Mono Lake. In het water komen miljoenen 1 centimeter lange garnaaltjes (brine shrimp) voor.

'S-avonds op de camping begint het steeds harder te waaien. Op den duur was het toch een serieuze storm geworden. We lagen niet meer echt rustig op bed. De hele camper schudde en we hoorden steeds takken op het dak vallen. Er stonden ook nog mensen met tentjes op de camping. We kregen steeds meer medelijden met deze mensen. Het bijzondere was dat toen we wilden kijken op internet of dit gespook nog lang doorging, was er nergens iets te vinden, geen waarschuwingen niks! Hmmm vreemd.
Gelukkig ging werd het op den duur minder en vielen we uiteindelijk in slaap.

Donderdag a.s. rijden we via de tioga pass naar Yosemite national park.
Het grappige is dat we er precies dezelfde dagen zitten als president Barack Obama met zijn gezin! Misschien zijn ze wel onze buren op de camping in hun presidentiële iglo-tentje😂.
Barack zal er ongetwijfeld wel naar uit kijken om ons te ontmoeten. Kunnen we fijn gezamenlijk vaderdag vieren😎🤘

Prachtig daar! Mooie foto's weer hoor! Doe de groeten aan Barack! x

Nine 2016-06-15 22:10:30

Nou en of het er mooi uitziet! En wat een heerlijk verslag weer, het wordt steeds leerzamer haha ;-) En hoe cool is dat, kamperen met Obama?!! Have fun en pas op voor de beren hè!