Bighorn national forest

Verenigde Staten, Bighorn National forest

In Deer Park bellen we maandagochtend gelijk de chiropractor om te vragen of neil daarheen mag. Om 15 uur mag hij komen. Gelukkig heeft het goed geholpen! Er zaten een paar wervels niet helemaal op zijn plaats en nu weer wel. Met wat oefeningen als huiswerk gaan we weer verder.

In Buffalo was het heerlijk weer, ongeveer 24 graden met zon. We rijden maar een half uurtje voordat we bij de eerste camping in Bighorn forest zijn. Dit bos ligt in de bergen en we zijn flink gestegen in dat half uurtje want op de camping ligt hier en daar nog sneeuw. Een heel verschil ineens! De plaatsen liggen ver uit elkaar en we hebben veel privacy. Het is een beetje een groot donker bos tussen een hoge rotswand en een riviertje. We komen er later achter dat deze camping 'not gated' is en er wordt gewaarschuwd voor beren. Dat is toch ff een gek idee, zeker als je savonds in het donker een sigaretje gaat roken buiten. Maargoed.... we hebben inmiddels al een aantal keer gelezen wat je moet doen als je er 1 tegen komt die naar je toe komt. Rol je op, bescherm je hoofd en buik en play dead. Hoop maar dat dat nooit hoeft.🤐 Haha. We hebben geen beren gezien overigens. De kans daarop is groter in Yellowstone national park, daar gaan we over anderhalve week naartoe ongeveer.

De volgende dag besluiten we dat een nachtje genoeg was op deze camping. Het was overigens een camping aan het begin van een scenic byway door Bighorn NF. Dus vandaag willen we die route verder rijden en aan het eind weer een plaatsje zoeken dat wat lager in de bergen ligt, zodat het wat warmer is. De route is prachtig. In de winter is dit een skigebied. Neil heeft nog een coyote gespot in t wild. Die zijn toch groter dan we dachten!
We nemen ergens een afslag om daar eens te kijken. De weg is onverhard, steil omhoog en wordt steeds slechter. Boefjes! We mogen niet onverhard rijden met ons gehuurde huis van de verhuurmaatschappij. Maarja... t avontuur roept😉. We ontdekken een mooi picknickplekje met een super uitzicht over een helderblauw meer. Omdat het nog te vroeg is voor de lunch wordt t een fruitpicknick. Gelukkig komen we heelhuids zonder lekke band weer op de hoofdweg en vervolgen onze route.

We vinden helemaal aan het einde een hele kleine camping met maar 11 plaatsen: Leigh creek campground. Dat is wel wat. Het is alweer lekker warm. En er is verder weer niemand. Deze campings werken met envelopjes. Je gaat de camping op, zoekt een plaatsje uit en stopt dan geld voor het aantal overnachtingen in een envelop en schrijft je plaatsnummer erop die je in een brievenbus moet doen. We blijven hier twee nachtjes. We staan pal naast een snelstromende rivier. Er is blijkbaar veel smeltwater in deze periode. We dachten nog 'lekker rustgevend zo'n kabbelend beekje' maar eigenlijk is het best een herrie naast deze horizontale waterval!
Als een goede survivor ga ik hout zoeken voor ons vuurtje om het later allemaal nat te laten regenen. Ohja.... t weer... daar heb je niet zoveel invloed op🤔.

De volgende ochtend regent het weer (of nog steeds), dus dat wordt een ochtendje in de camper doorbrengen. Lees: dezelfde tekenfilms kijken die we onderweg kijken, maar dan met een schaal popcorn erbij. 😂
Als smiddags de zon doorbreekt is het gelijk warm en kunnen we ons buitenleven weer hervatten. Al was dat helaas van korte duur. Hoi regen😑.Het lijkt hier wel een modeshow zo vaak moeten ons verkleden😆. De camphost laat nog even zijn gezicht zien met de mededeling dat als de rivier nog hoger wordt dat hij dan de camping moet sluiten omdat dan alles onder water kan komen te staan. Gek Amerika! Hier kan t allemaal.

Super om jullie zo te volgen😀....wat een reis geweldig👍🏻......mooie foto's ook weer👍🏻 Top dat het met Neil z'n rug weer wat beter gaat.... Groetjes 🙋

Jetske 2016-05-26 19:30:02

Fijn dat het weer beter gaat met de rug van Neil, toch handig als als weer recht staat op zo'n reis ;) Erg mooie foto's weer, wat een indrukwekkende natuur! Gelukkig geen beren bij de camper, lijkt me toch best ff schrikken zo'n grote jongen bij de voordeur.... Veel plezier weer en geniet van deze bijzondere reis als gezin!!

sas 2016-05-26 22:20:14

Wat een avonturen hebben jullie toch! Van wilde beesten, naar onverharde wegen, overstromende campings (loop even op de feiten vooruit), een eigen mode show en dan nog het niet te plannen weer! Echt heerlijke verslagen! Geniet lekker verder van jullie welverdiende vakantie!