Bakersfield - Californië

Verenigde Staten, Bakersfield

Zoals in het vorige verslag aangegeven zijn we naar een resort gegaan, RV Resort Bakersfield. Het is een prachtig resort en alles ziet er tip top uit, zoals je van een Resort kunt verwachten.

Wat we niet wisten is hoe heet het hier is. We merkten al dat het laatste uur rijden zonder airco best pittig was. Ramen open had geen zin. We wisten alleen nog niet dat de gewone airco ook niet meer helemaal naar behoren werkt (wanneer je op stroom aangesloten bent gebruik je een andere airco dan de al reeds kapotte airco tijdens het rijden).
Het is ruim 40 graden en geen wind. We krijgen het binnen niet verder afgekoeld dan 34 graden.
We gaan zo snel mogelijk lekker naar het zwembad toe.
Daarna ff omkleden en eten in het restaurant op het resort. We hebben heerlijke gerechten, goede live muziek en lekkere drankjes. Ow... en niet te vergeten: airco😊😊. Dat is prima voor elkaar hier. We kiezen een lekker drankje van de kaart en proosten nog maar eens op deze mooie reis.
Na het eten zijn Lana en Tim een beetje uit hun doen. Om 22 uur slapen ze nog allebei niet. Het is dan ook nog steeds 36 graden buiten op dit tijdstip. Dat wordt morgen een klein middagdutje denk ik om de lieve vrede te bewaren de rest van de dag😉.

Helaas denken Tim en Lana anders over dat middagdutje😑. Het is natuurlijk ook warm en slapen is nu eenmaal zonde van je tijd.
Ondanks dat het een prachtig resort is, zitten we veel binnen. Het is gewoon niet te doen buiten, zelfs niet in de schaduw. Dit is wel het warmste vakantieplekje waar ik ooit geweest ben!
Je ziet helemaal niemand buiten, ze zitten allemaal in hun oversized motorhomes tv te kijken en dik te wezen, de hele dag! Toch niet helemaal ons idee van vakantie.
Er was ook een 'luxe gym' op het resort, Neil en ik hebben die nog even geprobeerd in het kader van ohja-de-vakantie-is-bijna-voorbij. Dat was maar een eenmalige actie natuurlijk. Maar dan hebben we die sportschoenen niet helemaal voor niks meegesleept😊😂.

Op maandag (4th of july) vertrekken we naar de laatste camping in Santa Paula/Ventura, anderhalf uur rijden. Daar is het een stukje koeler gelukkig. We vertrekken vroeg want op het nieuws hoorde we dat t extra druk was op de wegen vanwege de viering van independence day. We willen echt niet zonder airco in de file komen in deze hitte! Dus om 7.30 uur vertrekken we en gelukkig valt het mee met de drukte de weg.

Gelukkig kun jij nog al tegen hitte Wendy, ben blij dat ik niet mee ben😉 Nog veel koelte toegewenst vanaf hier en tot zondag. Lana je cadeaus liggen al te wachten hoor en Tim natuurlijk ook iets voor jou 🏊🏻 en natuurlijk heeft het met water te maken 🍭

Sylvia 2016-07-04 19:54:47

Bijna een van je laatste reisverslag. We vonden het erg leuk om zo jullie belevenissen zo mee te beleven. De laatste week gaat in. Nog een mooie week en een voorspoedige terug reis.

Leo en Gerda 2016-07-05 08:38:08

We hebben genoten van de verhalen en de foto's. Goede reis terug en hopelijk weer gezond en wel terug in Zeeland. Tot ziens.