Grand Teton national park - Wyoming

Verenigde Staten, Grand Teton national park

We gaan Yellowstone weer verlaten en dat is niet leuk. Wat een mooi park! Alles wat je ziet lijkt soms onwerkelijk terwijl je er toch echt naast staat.

Nu is het wel een terugkerend dingetje tijdens de reis geworden; het is leuk om ergens aan te komen, maar bijna nooit leuk om weer te vertrekken. Al zijn die twee onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Maargoed wij vervolgen onze weg richting Grand Teton National Park. Het is (natuurlijk) mooi en er staan bijzondere bergen. Die hebben we nog niet eerder gezien. We komen halverwege de ochtend aan en nemen een Campground in het Noorden, dicht bij een groot meer; Colter Bay Campground. Als we aankomen horen we het gebruikelijke praatje over beren in de omgeving, wat je moet doen en laten etc. We moeten er zelfs voor tekenen dat we de waarschuwingen begrepen hebben ๐Ÿ˜‘. Dat weten we nu inmiddels wel. Maar toen zei ze dat er iedere dag op deze campground een zwarte beer gezien is en dat je de kinderen altijd heel dicht bij je moet houden. Dat is geen doen natuurlijk met Tim (of je wordt er heel moe van, haha๐Ÿ˜ฅ!).
Maar we besluiten om even in het (gemaakte) dorpje te kijken in het park. We hebben nu in ieder geval een slaapplek voor vannacht. In het dorpje kunnen we even wassen en douchen. Vooral dat eerste was wel weer eens nodig. Als de was erin zit gaan wij lekker in een restaurantje lunchen, we gaan nog even bij het water kijken en dan richting de camping. Morgen weer vroeg op en dan gaan we de rest van het park verkennen.

We vertrekken om 8 uur dan is het nog lekker rustig overal. We rijden naar 'Jenny Lake' en willen daar een (motor)boot huren zodat er even lekker kunnen varen. Maar helaas verhuren ze die nu nog niet vanwege het nog te koude water. Er vaart wel een een pondje naar de overkant van het meer. We gaan lopend via een trail van zes km langs het meer naar de overkant en nemen het pondje terug. De wandeling was best pittig met hier en daar een flinke klim over stenen heen. Maar Lana loopt het helemaal zelf allemaal! Tim is in slaap gevallen in de drager tijdens het lopen. Heerlijke ochtend zo!

Smiddags rijden we weer verder richting de volgende bestemming. Waar dat is weten we eigenlijk nog niet. Maar wel richting/in Idaho. We zien wel hoe ver we komen. Tijdens het rijden maak ik toastjes voor iedereen als lunch, want we hebben nog geen boodschappen gedaan, maar dit gaat prima! Wat is dat toch fijn aan reizen met de camper...

De volgende camping mag wel weer even zonder gevaarlijke beesten in de buurt zijn.๐Ÿ˜‰

Ohja.... we hebben inmiddels een haat-liefde verhouding met het navigatiesysteem. Soms wil ze ons dood hebben. Moeten we ineens links als je langs een afgrond rijdt en ze blijft ons maar onverharde wegen opsturen terwijl dat uitstaat. Grrrr... sta je dan weer๐Ÿ˜ก.
(Waar 'ze' staat kan ook 'hij' gelezen worden๐Ÿ˜œ)

Nog steeds leuk om jullie reis te volgen. Geniet maar lekker met z'n allen. ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ Gr. R

Ronny 2016-06-06 05:40:53

Ik blijf het zeggen๐Ÿ˜œ Maar wat een schitterende foto's weer ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป.....wat boffen jullie om dit zo te kunnen doen echt super๐Ÿ‘๐Ÿป.....

Jetske 2016-06-06 08:08:29

mooi hoor het lijkt wel een beetje op noorwegen

tom 2016-06-06 08:35:20

Blijft leuk om jullie reisverhalen te lezen! Geniet er zo op afstand van mee :-) wat een avonturen, mooie plaatsen en natuur hebben jullie al gezien zeg! Blijf de foto's indrukwekkend en erg mooi vinden! Geniet van jullie super avontuur en veel plezier weer met de nog te ontdekken plaatsen