South Lake Tahoe Californië

Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Zo we hebben afgelopen dagen heel wat mijlen gereden. Gelukkig vinden Tim en Lana dat nog steeds niet erg. Zolang de batterij van de tablet maar vol genoeg is😉 We zijn aangekomen in de laatste staat van deze reis: Californië.

Op dit moment zitten we in camp Richardson in South lake Tahoe.
South Lake Tahoe is hemelsblauw bergmeer op een hoogte van 1867 meter, omgeven door mooie bossen van vooral naaldbomen. Het is erg toeristisch en overal langs het meer zie je echte toeristendorpjes. Het is opmerkelijk hoe helder het water is. Op sommige plaatsen kun je wel meer dan 20 meter diep kijken.

Wij zitten helemaal in het zuiden van het meer. Onze campground is direct aan het strand. Gewoon een strand zoals we dat in Nederland ook hebben. Met zand dus!!🤘
Aan het strand zit ook een drukbezochte strandtent. We hebben daar lekker gelunched. Het was zoveel dat we savonds niet meer gegeten hebben.😊
Maar toen we s-avonds van een wijntje en een biertje zaten te genieten van ons vuurtje hebben we toch nog maar een gehaktballen expirimentje gedaan. T smaakte goed!

We wilden de volgende dag graag een bootje gaan huren.. maar helaas waait het de hele dag behoorlijk hard. Dat gaat dus niet. We zijn nog even gaan kijken bij emerald bay, dat schijnt t mooiste plaatsje langs het meer te zijn. Er waren meer mensen op dat idee gekomen...😐. Het was overal erg druk op de weg en de parkeerplaatsen waren allemaal (over)vol. Een camper parkeer je niet zomaar ff ergens tussen. Uiteindelijk besloten we maar om terug te gaan naar de camping.
Vandaag (zaterdag) beginnen we met een bezoekje aan de garage. Er moet een nieuw oliefilter in de camper zodra er 8000 mijl op de teller stond. Om 9 uur een afspraak bij de garage. Maar om 9.30 uur stonden we nog te wachten tot we geholpen werden😒. Gelukkig hebben we ons huisje bij😋.
Om kwart over 10 begon er iemand zuchtend aan het karweitje. Ach ja.... we hebben vakantie😀, neem je tijd!

We hebben tot nu toe 7858 km gereden met de camper.