San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

De rit van Yosemite naar San Francisco was pittig. Heel pittig om eerlijk te zijn. We hebben er 7 uur over gedaan i.p.v. 4,5. Gelijk onze langste rit van de hele reis. Het was overal druk, files, wegwerkzaamheden etc. Er kwam maar geen eind aan. Daarbij was t ook al best lang geleden dat we in een grote stad waren geweest. Best weer ff wennen als je dan ineens 2 x 6 baans wegen moet rijden. We moesten sowieso even acclimatiseren, want het contrast qua omgeving is groot en daarnaast was het ook heel warm.
Zo. Genoeg geklaagd.
Want San Francisco is gaaf! We staan op Marin RV park. Deze camping hebben we gekozen omdat je dan vrij makkelijk met een ferry naar het centrum kunt varen. Vanuit daar doe je alles met openbaar vervoer want met de camper het centrum in, dat wil je echt niet.
We hebben weeral leuke buren. Nederlanders dit keer, zij moeten morgen de camper inleveren en weer maar huis. We krijgen nog een paar spullen van hun die zij niet meer gebruiken. Altijd makkelijk!
Als we 's-avonds gezellig met hun buiten zitten zijn we ineens getuige van een wilde achtervolging op de naastgelegen snelweg. Die ligt helaas pal naast de camping, maar in dit geval was t wel leuk, want we konden alles goed zien. Zes politie auto's met toeters en bellen aan en een helikopter er vlak boven met in het zoeklicht de verdachte. Dat zien we in Hoedekenskerke niet zo vaak....😉

De volgende dag (maandag) lopen we 10 minuutjes naar de Ferry en stappen daar op richting het centrum van San Francisco. De ferry was al een belevenis op zich. Hij vaart erg snel en we komen langs Alcatraz en de bekende Golden Gate bridge.
We kopen een drie-dagen-openbaarvervoer-kaart en kunnen nu onbeperkt gebruik maken van alle bussen, trams en cable-cars.

We gaan eerst maar eens naar Fisherman's Warf, daar waar de zeeleeuwen (meestal) heerlijk liggen te zonnen op pontons in het water. Helaas waren er niet zoveel op het moment dat we er waren. Maar wie weet kijken we komende dagen nog een keertje. De sfeer is leuk in San Francisco!

Na pier 39 gaan we op zoek naar het Golden Gate park. Dat ligt helemaal aan de andere kant. Dus we stappen een paar keer over en crossen zo heel San Francisco door. In het park bezoeken we een Japanse thee-tuin en een grote speeltuin. Ook is er een heel grote draaimolen die we natuurlijk even uit moesten proberen. Tegen vijf uur vinden we t welletjes en gaan we proberen uit te vogelen hoe we weer terug kunnen komen. Maarja....dan is het nog ff iets drukker i.v.m. avondspits. Helaas ook bij de ferry, we staan op tijd in de rij, maar we passen er niet meer op en moeten op de volgende wachten (half uurtje). Lana en Tim waren ondertussen wel moe en wij stiekem ook wel. Misschien een beetje veel wat we hebben gedaan vandaag. Morgen maar een rustiger dagje plannen.
Als we terug zijn op de camping snel wat eten, kinderen onder de douche en naar bed.
Wij genieten even later van een prachtige zonsondergang met een biertje. Life is good!🍻🌇

Fantastisch allemaal veel plezier nog XX PS ik wi de draaimolen foto 🤗😘

Syl 2016-06-21 08:34:07

Heey globertrotters! Wat leuk om te lezen zeg! Chinatown moet je toch ook nog wel ff heen mocht je er nog niet geweest zijn :) Ik waan mij weer even in Californie door je verhalen, geweldig ♥ Genietse daar nog !