Morro Bay

Verenigde Staten, Morro Bay

Onderweg vanaf Carmel naar Morro Bay stuurt de tomtom ons (weer eens!) verkeerd. Tijdens het keren op de weg rijden we schade aan de achterbumper van de camper😣. Bijna 10.000 km gereden zonder schade en dan moet dit nog net even in de laatste week gebeuren. Stom!!!!

We vervolgen de route via de highway one. Dit keer is het wel echt heel mooi! Vooral het stuk tussen Carmel en de Big Sur is prachtig! Hoge kliffen en rotsen met azuurblauw water eromheen. We komen ook nog voorbij een vista point waar allemaal zee olifanten liggen. Grappige logge beesten zijn het. Ze liggen een beetje lui te wezen, zand te scheppen en af en toe beetje vechten. Ook al blijf je een tijdje kijken, het blijft grappig. We hebben de camper stilgezet en gaan hier lekker ff lunchen.

Een stukje verder is weer een mooi uitzichtpunt, we stoppen en ik wil een foto maken van een mooi uitzicht tussen de rotsen door het water over. Alleen zie ik een hoop mensen links van mij staan die met de camera naar een bergwand kijken. Ik nog eens goed gekeken, maar ik zag niks bijzonders en t plaatje met t water was toch echt veel mooier😁. Blijkt dat er een condor zit in een van de bomen. En er was een heel condor-spotters-clubje met tele-lenzen en statieven op af gekomen, inclusief de 'ohs' en 'ahs' als hij met zijn vleugels bewoog. We hebben nog 10 minuten mee staan staren naar die bergwand, maar niks gezien.

Aangekomen op de camping (Morro Bay Statepark) blijkt het eigenlijk niet zoveel te zijn. Een grote stoffige bende met zwart zand! Binnen een kwartier zien Lana en Tim ook zwart. Gelukkig zijn er wel douches hier! Verder dus niets ook in de directe omgeving niet. Ohja... ze hebben we de morro-rock. Een grote steen in het water.
We hebben 3 nachten gereserveerd al helaas. Ach.... we maken er wel wat van! Wat wel leuk is, is dat er veel verschillende grote vogels zijn hier. Morro Bay blijkt een broedplaats te zijn voor veel vogelsoorten.

De volgende dag zit de schade ons toch niet helemaal lekker en we zijn bang dat Road Bear (verhuurmaatschappij) de schade iets erger vind dan dat wij dat vinden, m.a.w. dat we de hoofdprijs mogen betalen.
We gaan proberen het zelf te laten maken voordat we m in moeten leveren.

Bij de camphost vragen we waar we internet kunnen gebruiken. Daarvoor moesten we naar het dorpje. Wij te voet daarheen en jahoor... na 4 km lopen vonden we een koffietentje met internet. Konden we even een garage opzoeken in de buurt, daarna weer terug wandelen en de camper halen.

Bij de eerste garage zeiden ze dat ze geen tijd hadden en al voor vier weken werk hadden. We kregen wel een adres van een ander RV repair bedrijf. Ok....wij vol goede moed daarheen gereden. Maar nee... die kon ons ook niet helpen. We kregen het adres van een Ford garage in een ander dorpje. Prima.... proberen we dat nog 'even'. Wij daar helemaal naartoe gereden,voorbij Pismo beach nog, maar dat geeft niet want dat is onze volgende bestemming. Wellicht kunnen we alvast een afspraak maken.
Maar bumpers? Nee dat deden hun niet. Hij wilde wel even voor ons bellen. En jahoor toen kregen we weer het adres van de aller eerste garage. Het cirkeltje is rond en de dag is voorbij zonder dat we het hebben kunnen laten fixen. Balen! Toch nog maar weer terug gereden naar het bedrijf dat geen tijd had. Nu gaven ze aan dat we naar een welding center moesten. Met een nieuw adres in de tomtom gingen we weer maar op pad. Maar je raad t al.... dat ging allemaal niet lukken.
Er zijn veel dingen goed in Amerika. Maar hier valt nog wel wat te winnen! We geven het op. We zien wel wat Road Bear ervan gaat vinden. Hopelijk valt t mee😓.

De volgende dag willen we wat leuks doen met de kinderen en hebben we een groot park gevonden met speeltuinen en gras😊😊. Gras is nogal uitzonderlijk hier in deze tijd. Want door de droogte mag er nergens gesproeid worden. Maar t is toch echt wel fijn om in te spelen! Veel beter dan zwart stoffig zand! We zetten de camper neer en vertoeven de halve dag in het park. Daarna nog naar een soort grote boulevard geweest en lekker mexicaans meegenomen. Het is al avond als we terugkomen op de camping.

Morgen naar Pismo Beach😎

Balen zeg van die schade, een dan

sas 2016-07-03 09:15:39

En dat met op het laatste moment.....hopen dat verhuurder niet al teveel rekent! Wat gaat het nu ineens snel he, die maanden vliegen ook gewoon voorbij! Geniet van jullie laatste weekje en de mooie een leuke dingen die jullie nog gaan doen!! Leuke foto's ook weer deze keer :-)

sas 2016-07-03 09:18:41

Schitterende foto's weer👍🏻👍🏻 Idd balen zeg vd schade hopelijk vallen de kosten mee😳 Time flies idd jullie laatste week......geniet en maak er weer een onvergetelijke week van 👍🏻😀