Yosemite deel 2

Verenigde Staten, Yosemite national park

Zaterdag: Vandaag willen we naar Glacier Point. Een hoog uitkijkpunt over de hele vallei waar je met de shuttlebus heen kunt. Helaas komen we erachter dat dat ook het plan van Obama is vandaag... 'that's not gonna happen today' was wat we van de ranger te horen kregen.

Als we even later de shuttlebus willen nemen, horen we na een poosje wachten dat al het verkeer stil is gelegd in het hele park vanwege..... je raadt het al: Obama.
Obama, vakantieverpester!๐Ÿค๐Ÿ˜

We besluiten dan maar om de Mist trail te lopen naar de Vernal Falls en de Nevada Falls. Ook een 'easy trail'. Nou ik daag ze uit om het te wandelen met een buggy. Daar was niks easy aan!! Een uur lang omhoog lopen, zeker 10% hellingen, soms meer. Maar toch als je eenmaal boven bent.... wauw!............Wat een zere kuiten en wat een mooi uitzicht๐Ÿ˜.

Tegen de middag zijn we terug op de camping. Ff snel lunchen en dan Tim even naar bed. Neil en Lana gaan lekker zwemmen.

We vieren 's-avonds voor de laatste keer een goed feestje met onze nieuwe vrienden. Alcohol vloeit rijkelijk, het vuur is lekker warm (Bedankt Neil en Ken - masters of fire!๐Ÿ˜‚). Joe en Ian spelen gitaar en we lachen veel. T lijkt wel vakantie!! Helaas moet het op de camping om 22 uur stil zijn, we zijn dus maar op tijd begonnen en om 23.30 uur besluiten we er toch maar een einde aan te maken.
Morgen gaan we hier alweer weg. Ik heb het gevoel dat we nog zoveel niet gezien hebben van dit park. Je kan hier makkelijk een hele week of langer blijven.

Zondag: We starten de dag met cadeautjes op bed! Want het is vaderdag!!!๐Ÿ˜Šโค
Ook heeft Bob woord gehouden. Gisteravond zei hij tegen Neil dat als je in Amerika bent, dat je dan zeker hier op een Harley Davidson gereden moet hebben. Toen we nog buiten aan de koffie zaten kwam Bob voorrijden op zijn mooie Harley en mocht Neil ermee gaan rijden. Super vet!!

Het waren heerlijke dagen hier waar we allemaal heel veel van hebben genoten!
Als we de camping verlaten, willen we een kijkje nemen bij het Majestic hotel, dat moet heel bijzonder zijn. Maar vlak voor het hotel worden we weggestuurd, want Obama slaapt daar. Grrrrr๐Ÿ˜’.

Yosemite; je bent sprookjesachtig mooi! Een park waar we nog heel veel te ontdekken hebben, waar de easy trails echt niet easy zijn, waar Obama voorrang krijgt terwijl hij later gereserveerd heeft dan ons, waar we nieuwe vrienden hebben gemaakt en waar we zeker nog eens terug naartoe willen.๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ€๐Ÿ‘๐Ÿป

Jetske 2016-06-20 09:18:38

Wat super mooi daar . En petje af voor alle wandelingen die jullie heel de reis al maken. Daar is geen paadje vlak, en dan met twee kindjes en een buggy en een rugzak. Top conditie hebben jullie ! En nog tijd voor al die mooi foto's. We blijven mee genieten.

Rinus en Catrien 2016-06-20 09:25:56

Heel gemakkelijk, voor Jullie volgende vakantie hoef je niet lang te zoeken, alleen nog even sparen en op tijd reserveren. Ook even contact met Obama opnemen om te weten wanneer hij daar is. Maar ondanks kleine tegenvallers genieten jullie volop en wij genieten mee. Ik lees wel alle blogs en ik vind het knap dat Wendy daar steeds tijd voor heeft, maar jij schrijft iets sneller dan ik. Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie verder, geniet er van. Veel lieve groetjes, knuffels, zeker ook voor Lana en Tim van oma "pukkie"

oma "pukkie" 2016-06-20 09:39:51

Neil, je kan zo in Sons of Anarchy ;) Ik vind jullie stoer met al die 'not-so-easy'-trails en beren op de weg! Maar zo kom je dus wel op alle mooie plekjes! Mogen wij de volgende keer ook mee? x