Carmel by the sea

Verenigde Staten, Carmel by the sea

We vertrekken richting Carmel en komen langs een landschap van alleen maar aardbeien velden waar druk geplukt wordt. Daar krijg je trek van! We stoppen langs de weg bij een groente- en fruitkraam en ik koop alles wat me lekker lijkt 😊. Geen spijt van gehad trouwens want het smaakt allemaal heerlijk. Zo hebben we perongeluk ineens een paar heel gezonde dagen met veel fruit😊👍.

We staan op Saddle Mountain Ranch. Ergens boven op een berg met heel smalle en steile weggetjes er naartoe. Ik ben blij dat Neil rijdt. Ernaast zitten is al spannend genoeg😥. Ook op de camping is het passen en meten, maargoed als wij eenmaal staan is het natuurlijk wel leuk om naar andere inparkerende mensen te kijken (waarbij de aanwijzer en bestuurder bijna allemaal ruzie krijgen met elkaar, haha). Goed voor ons vermaak, dat wel!
T is gewoon niet zo handig aangelegd, maar verder wel mooi met een groot zwembad en een mooi uitzicht op de bergen😎.
Naast ons was de plek nog leeg, daar kwam s'avonds iemand te staan. Best grappig want die stapte uit, raakte met ons in gesprek, is aangeschoven en niet meer van zijn plek geweest tot 12 uur snachts, tot grote ergenis van zijn vrouw. Later schoof zijn broer ook aan en nog een Nederlands stel. We hebben een gezellige avond gehad!

Ik moest eigenlijk heel nodig ff wassen, maar helaas is er geen Laundry op de camping.
Op zondag hebben we het bekende aquarium in Monterey bezocht en hebben we gelijk even de was gedaan in een openbare laundry service.

Het aquarium was erg mooi! Zeker de moeite waard om te bezoeken ondanks de onverwachte uitdaging van het parkeren van een 32 ft camper in Monterey. Uiteindelijk een plekje gevonden waar de RV's wel welkom waren en daar mochten we parkeren voor 40 dollar. Uiteindelijk 30 dollar van kunnen maken, wat we ook wel ruim voldoende vonden voor 3,5 uur parkeren...
Op de terugweg zagen we nog een aantal houten auto's rijden (woodies), geen idee dat dat bestond!

We hebben gelijk onze vervolgroute nog maar iets aangepast vanwege de branden op dit moment bij Santa Barbara. Daar gaan we nu niet meer naar toe, maar we gaan via Bakersfield naar LA.

Neil heeft blijkbaar 'bieraantrekkingskracht' want op de laatste avond komt er iemand vragen of we zijn bier willen hebben want zij vertrekken de volgende dag. Vooruit dan maar....
In San Francisco hadden we precies t zelfde! Misschien moet ik toch beter voor m zorgen zodat hij er niet meer zo dorstig uitziet😉🍻.

Haha arme dorstige Neil! T zal wel gaan, want in het begin lees ik dat iedereen een paar dagen gezond fruit van je heeft gekregen :-P En wat cool dat de foto's in t aquarium zo goed gelukt zijn, echt mooi! Vooral die zeepaardjes! xxx