Joshua Tree NP

Verenigde Staten, Joshua Tree national park

Nadat we nog even genoten hebben van een mooie zonsopkomst in Palm Springs vertrokken we vroeg richting Joshua Tree, want de camping waar we wilde overnachten konden we niet reserveren. Kampeerplaatsen worden verdeeld op volgorde van aankomst en vol is vol. Het was 1,5 uur rijden, als je niet verkeerd rijdt tenminste. we kwamen erachter dat onze Tomtom wat verouderd was en dat het adres van de camping ook een adres in een dorpje in de buurt was. Een les voor de volgende keer: eerst even op de kaart de route bekijken en niet alleen op de tomtom vertrouwen😏. 2,5 uur rijden en een grote zak M&M's verder kwamen we op plaats van bestemming. Dachten we... we zaten aan de verkeerde kant van het park en er was geen doorgaande weg richting onze camping. De parkranger vertelde ons dat we nog 45 minuten om het park heen moesten rijden en dan waren we er. Met inmiddels een niet meer zo blije chauffeur (Neil), een nog chagerijnerige navigator 😬(Wendy) en huilende Kids achterin 😩 reden we verder. Maar het was het wachten meer dan waard! Erg indrukwekkend park. Er was nog genoeg plaats op de camping (Jumbo rocks campground) en we konden een mooie plek uitkiezen. De camping ligt tussen hele grote ronde stenen, sommige van wel 40 meter hoog. En natuurlijk veel Joshua Trees. Aparte bomen die nergens anders ter wereld voorkomen. We hadden een picknicktafel, firepit, bbq, veel ruimte, mooi uitzicht en een heleboel eekhoorns en salamanders. Overdag hout gezocht en 'S-avonds een vuurtje gemaakt. (Joshua hout brandt goed!)😊. Het koelt wel snel af in de avond terwijl er toch veel mensen in alleen een tentje overnachten. Respect! Dan zijn wij toch maar luxepaardjes met onze camper😎

Woei! Dat ziet er vet uit zeg! Ik heb het vermoeden dat ik nog veel ga lezen dat jullie "vuurtje stoken" savonds.. Heeft Neil weer heel de camping opgedroogd gras laten halen en op een stapel gegooid? PS: ik heb Fox pas vandaag weer uit het wasmachine gehaald. Hij is een beetje gekrompen, maar ziet er nu uit als een schattige kitten. Graag zie ik op jullie volgende foto's gasmaskers en labaratoriumspullen. Jullie hebben Immers al bijna een week vakantie achter de rug, maar ik zie Daarintegen nog geen resultaat. Aan het werk. Hup. ;-) Geniet van de mooiste reis van je leven!

Die jongen 2016-04-20 02:49:29

Zo das weer een hele trip, fijn dat het park mooi is

Jef Alberts 2016-04-20 03:24:28

Blij dat jullie het naar je zin hebben geniet ervan, XX voor allemaal En een extra 😘 Voor lana en Tim

Sylvia 2016-04-20 07:33:25

Goed van je Wendy dat je gereden hebt in zo een bakbeest,zo te horen vermaken jullie je prima,nou de verslagen zijn erg leuk om te lezen en de foto's zijn prachtig, Xxx ivo

Ivo 2016-04-20 08:18:03

Kamperen, vuurtje stoken je kun zo bij de woudlopers Wendy! 😛

Sjoerd 2016-04-20 08:39:22

Tjonge jonge wat een prachtig avontuur zeg! En wat ziet het er allemaal mooi uit... En over de camper nog maar te zwijgen...hahaha..wat een ding!! Nou veel plezier op jullie reis! Dikke X voor Lana en Tim

Belinda 2016-04-20 09:26:24

Wat lees ik nou ! We hadden een picknicktafel, firepit, bbq, veel ruimte, mooi uitzicht en een heleboel eekhoorns en salamanders. Eten jullie nu al salamanders als voorgerecht en eekhoorns als hoofdgerecht. Ik hoop dat het heeft gesmaakt, maar laat die diertjes voortaan met rust. Voortaan eerst langs de supermarkt. Gelukkig dat na een vermoeiende reis alles toch weer is goed gekomen. De stenen zijn zo te zien groot genoeg dus hoef je niet bang te zijn dat Tim ermee gaat gooien. Voor Lana zeker weer geen zwembad aanwezig ! Die gaat zich nu zeker al zorgen maken. Kusjes voor allemaal .