Lake Minatare - Nebraska

Verenigde Staten, Lake Minatare

De rit van vandaag voert ons door drie staten, Colorado, Wyoming en Nebraska. We stoppen in Lake Minatare State Recreation Area (SRA) in Nebraska. Het valt op dat het hier allemaal veel vlakker is dan in de andere staten die we tot nu toe bezocht hebben. Even snel een permit halen en dan een plekje uitzoeken.

We staan in een bos direct aan het meer . Het is bijzonder dat er best veel bomen in het water staan. Ook komt het water hier blijkbaar weleens (of regelmatig?) Omhoog. Dat zien we aan de lijnen op de boomstammen van het bos waar we instaan. De camper staat iets hoger dus waarschijnlijk worden we niet wakker met natte voeten.

We zijn nog naar de vuurtoren gelopen en erin geklommen. Daarna een multifunctioneel vuurtje gemaakt waar we eerst marshmallows op gemaakt hebben, toen gebbq-ed en 's-avonds was het ons kacheltje. Er lag veel hout wat we konden gebruiken in het bos. Normaal is dat verboden om hout te sprokkelen en moet je houtblokken kopen, zes stuks voor 4 tot 6 dollar. Maar hier mocht het wel. Althans... wij hebben nergens gezien dat het niet mocht๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜„ en hebben zo toch 7 uur lang vuur gehad. Al was het soms een beetje spannend want er reed steeds een sheriff voorbij en de boetes zijn behoorlijk hoog voor stoute boefjes๐Ÿ˜“. Maar hij stopte niet, dus 't zal wel echt mogen hier.

Er zijn hier veel vissers met een bootje, er staan zelfs overal speciale vis-schoonmaak-gebouwtjes, waar veel gebruik van gemaakt wordt.

We zijn vandaag precies 1 maand weg. Wat gaat de tijd snel๐Ÿ˜ฒ

Morgen weer 3.5 uur rijden naar Custer Statepark. Ze geven regen af dus het is niet erg om ff een stukkie te rijden.

Jeetje wat een verschil van landschap zeg...als ik niet beter wist, dan zou je denken dat jullie op vakantie zijn in Domburg ๐Ÿ˜„ Xx voor Lana en Tim ( en zeg maar dat ik ze nu wel erg ga missen hoor..)

Belinda 2016-05-17 20:39:11

Lana morgen is jouw grote dag, vier jaar alweer, alvast een fijne verjaardag van tante Sylvia en ome Peter en een dikke kus meisje van ons ik zal proberen morgen je te bereiken maar ik weet niet of mama wifi heeft dus vandaar alvast maar zo , heel veel plezier ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’‹๐Ÿพ Je cadeau ligt klaar als je thuis komt, en ja het is weer Frozen want dat vind jij helemaal te gek ๐Ÿค—๐ŸŽ‚๐ŸŽ