Grand canyon - Arizona

Verenigde Staten, Grand canyon south rim

Bij het vertrek uit Kingman nog de watertanks bijgevuld en getankt. Onderweg nog boodschappen gedaan en we zijn er klaar voor om naar de Grand canyon te gaan. Onderweg valt het op dat de omgeving steeds vlakker wordt. Daar aangekomen, komen we erachter dat de campground waar we graag wilde staan (mather campground) vol is. De camping ernaast ook. Dat betekend dat we dus niet in het park kunnen overnachten😯. Weer een les: campings reserveren! We parkeren de camper en besluiten om een shuttlebus te nemen en een gedeelte te gaan bekijken. We stappen ergens halverwege uit en maken een wandeling. WAUW! Wat is het overweldigend! Na iedere bocht heb je weer een ander uitzicht. De foto's zijn mooi, maar doen geen recht aan hoe het er in 't echt uitziet. Wij: mooi hier hè Lana? Lana: nee. Haha.
Het is warm en we moeten zorgen dat we genoeg drinken. We zien veel eekhoorntjes en blijkbaar vinden ook zij het uitzicht mooi. Er ligt er 1 voor ons op een plateau over het randje te kijken.

Na ruim 3 uur gaan we terug naar de camper om een overnachtings plaatsje te vinden. We konden naar een camping net buiten het park (camper village) of wild kamperen in een state forest. We gingen eerst maar kijken op de camping. T was niet veel en duidelijk een plek waar je alleen naartoe gaat bij gebrek aan betere campings. Toch besluiten we maar om hier te overnachten want het is al 17.30 uur en we moesten nog eten. Het wordt hier snel donker en het koelt snel af. Vannacht was het -1 graden. Brrrr!

We hadden 2 nachten gepland in de Grand Canyon, maar ook voor morgen is er geen plaats op de campgrounds in het park. We besluiten dus om een dag eerder door te rijden naar Page. En jawel daar is een zwembad voor Lana!!

ziet er mooi uit zeg..... en nee van Lana, ja was te verwachten toch , zegt ze altijd als het ja moet zijn :)

sylvia 2016-04-21 16:05:10

Wat fijn om zo met je mee op reis te zijn! Geweldige verslagen en indrukwekkende foto's <3

Kim 2016-04-21 18:35:27

Ziet er prachtig uit Wendy! En je hebt nu meer tijd voor Antilope Canyon moet je maar denken... Je hebt een mooie rit voor de boeg. Geniet er van!

Rob 2016-04-21 18:44:23

Dit zie je in reisgidsen of op tv maar met eigen ogen zien en er ook zelf te staan ,samen met de liefste mensen om je heen is toch KIPPEVEL. GENIETEN!

Rinus en Catrien. 2016-04-21 19:32:40

ik sluit me helemaal aan bij kim super

tom 2016-04-21 19:46:09

Mooi, schitterend! En zo schattig dat eekhoorntje!!! Jammer van de campings.

Leine 2016-04-21 21:11:46

Jammer dat jullie daar maar 1 dag kunnen zijn. Mooie plaatjes van de Grand Canyon. Even vlug gegoogled naar jullie volgende bestemming Lake Powell Campground. Ziet er schitterend uit en dicht bij het meer. Veel plezier daar. Ik lees jullie belevenissen wel.👀

Lieve groetjes Jan 2016-04-21 21:43:56

Prachtig, wat een uitzicht! Heel indrukwekkend om daar te staan denk ik! x

Nine 2016-04-21 22:47:04

Hahaha die eekhoorn!!! :-)