Vertrek

Nederland, Maartensdijk

Vroeg op, we gaan eerst langs de camping, waar onze caravan staat om nog wat laatste spullen in te laden.
Danielle, Ravin en de kids vieren daar nu vakantie.
Milan en Leah zijn heel blij ons te zien, maar ook verdrietig omdat we op vakantie gaan. Milan moet huilen omdat hij oma zolang niet ziet.
Mijn oma hart breekt....het uitzwaaien is niet makkelijk, maar oma gaat even heel goed uitrusten zodat ik weer helemaal uitgerust ben om als ik terug ben, leuke dingen met ze te gaan doen.
We worden uitgezwaaid totdat we elkaar echt niet meer kunnen zien.

We zijn weg, na veel onzekerheden, plannen wijzigen, weer opnieuw wijzigen... nu echt op weg.
Oorspronkelijk plan was Sardinie, de overtocht bleek bizar duur en er ontstonden bosbranden, plan gewijzigd naar Sicilie.
Reisgids en routekaarten aangeschaft, zin in!
Oeps ...extra maatregelen zijn van kracht. Ondanks volledige vaccinatie moeten we een negatieve test overleggen voordat we het eiland op mogen. De kosten liggen tussen de 45 en 150.00 pp
Twijfel.. ..toch maar gaan, we zien wel.
Dan ook daar hevige bosbranden, en hitte, dan blijven we in Zuid Italië....
Ook leuk en mooi . ...maar daar blijkt ook sprake van hitte en bosbranden.
Wat nu.....
Kroatië is prachtig, maar daar zijn we al vaak geweest en hebben al veel bezocht en gezien daar.
Het besluit valt om verder de Balkan in te reizen. Macedonië, Montenegro en Albanië staan op ons programma.
Opnieuw schaffen we reisgidsen aan.
Albanië blijkt inmiddels ook slachtoffer van bosbranden.
We plannen niets, we bereiden ons wel voor. Zeker wat betreft de corona maatregelen en de kleurcodes van de landen, willen we goed op de hoogte zijn.
Maar .. we verlaten het " onveilige" Nederland, dat nog altijd rood kleurt op de corona kaart.
Reizen door Duitsland wordt nog een uitdaging, we moeten papieren invullen, mondkapjes op etc...
Uiteindelijk blijken alleen de mondkapjes noodzakelijk.

Eenmaal op weg ervaar ik de rust.
Even niets moeten, verplicht zitten blijven en niets doen.
Ik sukkel in slaap. Iets wat me nog nooit is gebeurd. Af en toe weer wakker, wat lezen en wat Netflixen .
Ik kijk "24 hour" ...wat een spannende serie is dit zeg! Elke aflevering op zich is spannend , echt een aanrader! En er zijn 9 seizoenen!
En zo rijden we door Duitsland.
Om 17.00 uur maken we een stop om te eten.
Er stast Schnitzel op het menu. Je bent in Duitsland ....dat hoort erbij hier. Gebakken Kartoflen erbij en onze buiken zijn weer gevuld. Genoeg energie om nog even verder te rijden. Kan ik weer lekker bingwatchen....
We stoppen in Altenufer, op een autohof. Tussen de vrachtwagens en caravans van medereizigers.
We gaan nog een eindje wandelen met de hondjes, die het ook prima doen in de camper. Ze hebben zo hun eigen plekje waar ze graag liggen. En dan maken we onze bedden op, Emma matras mee uit onze caravan...we zullen lekker liggen in ieder geval. Jochum maakt zijn bedje beneden op en we gaan lekker slapen. Morgen weer verder...

Heel veel plezier met elkaar en ik lees graag weer mee met jullie avonturen 💋

Wilma 2021-08-08 11:18:23

Heerlijke om je reisverhalen weer te lezen. Geniet en rust uit.😘

Lucia Main 2021-08-08 11:32:58

Wat een gedoe he zo in de beginne. Best een heel stuk door Duitsland. Zoals gewoonlijk een uitstekende vastlegging van het dagelijkse gebeuren. Zie nu al uit naar het volgende verhaal Liefs en kus

Ikke 2021-08-08 11:35:28

Leuk om weer mee te lezen! Jullie schieten al lekker op! Kids zijn helemaal okee weer hoor maar willen wel onder oma's dekentje ..

Danielle vZ 2021-08-08 11:36:23

Heerlijk om te lezen hoe jullie het maken. Mijn gedachten zijn bij jullie en reizen mee. Dikke virtuele knuffels. Mam en oma.💋💋💋

Janna 2021-08-08 11:51:23

Yeahhh, weer een reisavontuur van jullie, kan niet wachten op de volgende afleveringen een hele fijne vakantie Mirjam, Kees en Jochum

Betty 2021-08-08 12:04:12

Wat een doorzetters in de planning ! Top ! Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen in jullie blog. Geniet van jullie welverdiende vakantie en een hele goede en veilige reis. Geniet !

Patricia & André 2021-08-08 12:05:05

(L)

Bas 2021-08-08 12:12:33

Inderdaad wat een planning, maar jullie zijn op weg en ik kan er van meegenieten. Alleen een vraag: wie zitten er in de camper, want dat is me niet duidelijk. Heel veel reis en rust plezier, liefs

Nelly uit Anna P 2021-08-08 12:47:57

Lieve

Lidy 2021-08-08 12:56:05

Wat geweldig jullie een heerlijke vakantie en ik ga genieten van jou reisverslag. Oh Mirjam dat snoetje van Milan ..hij beseft het nu zo goed dat Oma Opa en zijn Oom op vakantie zijn. Maar op de camping is het vast ook erg leuk en zijn er misschien leuke dingetjes te doen Geniet van jullie vakantie en ik ga er zeker voor zitten om mee te genieten van je reis verslagen🥰

Lidy 2021-08-08 13:00:23

Waar komen jullie nou precies vandaan? De Maartensdijk tussen Utrecht en Hilversum? Onze zoon is in Sicillie hij had rook gezien op de bergen, bleek later een vulkaan te zijn.☺ Wat voor 'n camper hebben jullie? Fijne vakantie.

Gery 2021-08-08 13:49:01

Gery, we zijn vanuit Barendrecht vertrokken, maar eerst naar de camping gegaan waar onze caravan staat. In Loosdrecht. Vandaar ons vertrekpunt

mirjams.avonturen 2021-08-08 21:21:20

De ca.per is een Dethleffs

mirjams.avonturen 2021-08-08 21:22:05

Nelly, we zijn met zijn 3 thesis. Kees, Jochum en ik. En de hondjes natuurlijk

mirjams.avonturen 2021-08-08 21:22:52

Heel veel plezier op vakantie en geniet van elkaar😘😘