Weer terug waar we zijn gestart, en een bijzondere verjaardag

Verenigde Staten, Bellflower

Vandaag is omi jarig! We beginnen de dag met een feestje. We hebben de camper versierd want je wordt maar een keer 75 jaar!
We eten taart en zingen omi toe.
Vandaag staat een rondje Los Angeles op het programma. Het is nog een uurtje rijden.
Het is bijzonder rustig op de weg naar LA. Waar normaal altijd...dag en nacht files staan is er nu nauwelijks verkeer.
We kunnen dus lekker doorrijden.
De eerste stop is bij de Hollywood boulevard, walk of fame, waar er van bijna iedere Amerikaanse bekendheid wel een ster te vinden is.
We kunnen makkelijk parkeren, het terrein is leeg.
De parkeerwacht komt naar ons toe en zegt dat parkeren voor zo'n grote camper normaal is, maar nu mag het voor 50.00.
Ik kijk hem verbijsterd aan....ik mag hopen dat ik t niet goed verstaan heb toch?
Ik zeg...ik geef je $25.00. Er is niemand, kun je wat verdienen toch....
Hij zegt nee...mmm Daniëlle zegt nog, we zijn met een uurtje weer terug hoor...we willen alleen de boulevard even over...
Kijk...nu is hij toch akkoord.
Ik geef hem $25.00. En we gaan aan de wandel.
Het is heerlijk weer, de zon schijnt volop.
We lopen langs alle gesloten winkels en restaurants.
Er zijn nauwelijks mensen, wel veel zwervers en een enkeling die nog wat probeert te verdienen met kaart lezing, cd verkoop of als Spider-Man.
Na deze wandeling de camper weer in , op zoek naar het Hollywood sign. We kunnen t alleen uit de verte zien. De weg er naartoe is gesloten.
Er zijn veel mensen op de been...allemaal aan het chillen in t park. Mensen zijn kennelijk over de hele wereld hetzelfde...thuis blijven is het advies, maar bij mooi weer doen we dat niet.
Wel houd iedereen hier rekening met social distance.

Dan maar een rondje Beverly Hills. We rijden erdoorheen en maken foto's. Rodeo drive is leeg. Gucci, Bulgari en Chanel...gesloten. We krijgen wel een indruk zo, en we kunnen er gewoon doorheen rijden met onze megacamper.
Iets wat ondenkbaar is onder " normale" omstandigheden.
We rijden door naar Venice beach. Het is inmiddels gaan regenen.
We komen aan bij het strand, speeltuinen zijn afgesloten met lint. Heel veel zwervers hebben er een onderkomen gemaakt met zeiltjes en winkelwagentjes.
Er zijn wat mensen aan t zingen, hier en daar loopt iemand. Naast ons staat een oude camper met 3 hippies die in hun zwemkleding buiten aan het ronddansen zijn.
Het regent zachtjes en het strand is leeg. Al met al een vreemde gewaarwording.
Hoe anders is het zonder virus en met zon.
We eten een broodje in de camper en rijden dan door naar Santa Monica pier.
We weten dat t gesloten is maar wellicht kunnen we er een stukje wandelen. Helaas....al voor het begin van de pier staan er borden met afsluitingen.
We besluiten om door te rijden naar de RV plaats, Rosewood.
Dat is nog een kleine 3 kwartier rijden en is vlakbij de locatie waar we morgen de camper moeten inleveren.
Onderweg nog even een stop bij Jack in the box.
We halen eten en smikkelen dat op in de camper. We hebben toch nog heel wat kunnen zien in LA.
Na het eten moeten we aan de slag. Inpakken geblazen.
Leah heeft vanavond besloten dat ze gaat huilen. Ontroostbaar. Behalve als ik met haar op de wc ga zitten en haar zachtjes wieg met het zingen van ..in de maneschijn ...
En zo breng ik de avond door...op de wc..met Leah...ach ik geniet nog maar eens extra van dat kleine warme lijfje tegen me aan...
Straks, weer terug in NL zien we elkaar misschien een tijd niet. En Danielle heeft zo de gelegenheid om de koffers te pakken.
Tegen 23.00 uur is t meeste ingepakt, Leah slaapt inmiddels ook en terwijl ik dit schrijf is Milan bij ons in bed gekropen. Heerlijk dat slapende mannetje tegen me aan.
Ik geniet er nog maar eens extra van.
Morgen vroeg op....camper inleveren en naar de luchthaven. Terug naar NL....een week te vroeg helaas....

Lieverds, we wensen jullie een hele veilige thuisreis! Zullen het mee genieten via de geweldige blogs missen, maar superblij zijn als jullie weer veilg thuis zijn!😍

Patricia 2020-03-23 08:09:56

Het eerste wat ik iedere dag deed was jullie belevenissen volgen. Wat een schitterende landschappen en plaatsen hebben jullie gezien. En wat een gekke situatie om regelmatig voor gesloten deuren te staan en bijna geen boodschappe te kunnen halen. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis toe en weer veilig in eigen huis. Veel liefs van Hannie🛩🛩👍👍😘😘

Hannie de Jong. 2020-03-23 08:38:37

Einde van een iets te korte maar geweldige reis . ik zal je schrijfsels missen ! Voor straks een goede reis naar huis.. 😘

Eveline 2020-03-23 08:52:46

Voor jullie allemaal een veilige terug reis .🥰🥰

Willy 2020-03-23 09:09:27

Toch nog weer een bijzondere belevenis die alles vanuit de camper, dus hoog, te kunnen bekijken, dit zie je nooit meer zo,. Dank voor je mooie verhalen Mirjam❣️ Een vriendinnetje van mijn kleindochter zat e eergister bijna alleen in het vliegtuig vanuit Amerika, dat wens ik jullie ook Goeie thuisreis een welkom weer in Holland Liefs van mij😍

Nelly 2020-03-23 09:33:57

Ik hoop dat het voor jullie vandaag goed komt en in het vliegtuig stappen richting Schiphol. Mijn oudste zoon was 10 dagen op vakantie cape verdie en is gelukkig met laatste vlucht vannacht thuisgekomen. En herenigd met zijn gezin. Ik wens jullie ook een hele goede vlucht zie jullie snel n Uitgeest. Kus en een groet voor jullie allemaal.

Sylvia 2020-03-23 10:40:00

Een goede en veilige terugreis voor jullie allemaal. Jammer dat het zo moest aflopen, maar fijn dat jullie bij elkaar zijn en straks de rest van de familie weer kunnen zien, hoe raar dat ook zal zijn op dit moment. Ik heb genoten van jouw verslag en de prachtige foto's!

Aafke 2020-03-23 10:53:19

Wat heb ik weer genoten van het reis verslag en de foto,s. Ik wens je een goede thuis reis. Het zal niet mee vallen als jullie uit elkaar gaan. Blijf gezond. Lieve groeten van mij.

Corry albers 2020-03-23 12:13:21

Hieperdepiep hoera. Janna heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag 🥳. Eet smakelijkvan de heerlijke taart 🍰. Wens jullie hele goeie terug reis en heb genoten van de verhalen van Amerika. Tot in Uitgeest Groetjes Kees en Joke

Joke van derPark 2020-03-23 17:43:41

Goeie reis en gauw tot horens in jullie eigenste HOME