Los Angeles in 1 dag

Verenigde Staten, Bellflower

We vertrekken op tijd naar de eerste bestemming van vandaag....Walk of fame,waar we de sterren en handafdrukken van beroemdheden kunnen bekijken. We begeven ons door t enorm drukke en daardoor vaak langzaamrijdende verkeer. De wegen hier zijn slecht. Het kinderversje van de "hobbelige en bobbelige" weg en een "gat in de weg" is hier vast uitgevonden.We parkeren in de garage en hoeven alleen uit te stappen, onze auto wordt door personeel geparkeerd. Hoe luxe. Dan starten we de wandeling over de walk of fame.
Het is druk en warm. We bekijken het Chinese theatre, waar vroeger de Oscaruitreiking plaats vond. Dan duiken we het Hardrock cafe in voor een drankje aan de bar.
We wandelen nog een stukje over de walk of fame en bekijken de sterren, van Bruce Lee tot Michael Jackson, van Donald Trump tot Kermit de kikker.
We melden ons weer in de parkeergarage en onze auto wordt weer opgehaald en voorgereden.
Dan gaan we naar Hollywood bowl overlook, we rijden door de Hollywood Hills en bewonderen enorme huizen. Dan stoppen we bij het viewpoint waarvandaan je uitzicht hebt over LA.
We komen het huis van Reinout Oerlemans ook nog tegen onderweg.
Dan door naar het Hollywoodsign.
Het is best een uitdaging om in de buurt te komen en dit op de foto te krijgen, maar t lukt! We rijden door naar Beverly Hills, hier bewonderen we de luxe huizen en passeren ook nog een aantal bekende televisiestudios.

We begeven ons weer in het drukke verkeer en gaan dan richting Venice beach.
We staan weer volop in de file, maar dat is gebruikelijk in LA.
We parkeren de auto en bekijken eerst Muscle beach. Dit strand staat bekend omdat er getraind wordt en een aantal krachtpatsers / bodybuilders laten hun kunsten zien. Het is vooral bekend omdat Arnold Schwarzenegger er vaak trainde.
Aansluitend bezoeken we Venice beach, ook daar wordt volop gesport. Er zijn baketbalgames, er wordt Soccer gespeeld, gefitnessed , aan ringen gezwaaid en er wordt gesurfd.
Er is een gezellige boulevard met winkeltjes.
We houden t voor gezien en gaan weer rijden....file....naar Santa Monica pier.
Het is enorm druk en t kost wat moeite en geduld om te kunnen parkeren.
Maar dan zijn we er, de zon gaat net onder, het lukt nog om wat foto's te maken.
Dan wandelen we de pier op, er zijn winkeltjes, eetkraampjes, straatartiesten en allerlei attracties. Een groot reuzenrad en een achtbaan en wat kleinere attracties. Ook is hier het officiële eindpunt van route 66.
We wandelen naar het einde en weer terug en sluiten de avond dan af met een hapje eten in een van de restaurants.
We rijden weer terug naar de camper...file...file....en drinken nog wat.
We hebben veel gezien, eigenlijk alle bezienswaardigheden die er zijn.
Het plan om morgen naar de Universal Studio's te gaan is gewijzigd.. .het kost een klein fortuin aan entree.
Dat vinden we het toch niet waard. Dus geen idee hoe onze laatste dag hier gevuld gaat worden. We zien t wel.
Een dagje strand is misschien ook wel lekker.

Wat een druk programma niet vermoeiend?? Nou nog 1 dag dan en dan zit het ef weer op Wat zullen jullie een verhalen hebben Zie er naar uit Doeiiii kus

IKKE 2019-04-01 09:16:00

Wat leuk weer, jullie zitten vast heel vol met al die belevenissen, weer hele moie foto,s. Jochum je kon nu wel goed trainen he. Dag geniet nog van de laatste dag op het strand even relaxen. Knuf mam xxx

Janna 2019-04-01 09:20:27

Woowww wat fantastisch zeg!!!! Wat zien jullie toch ontzettend veel! Leuk om zo mee te genieten!

Daniëlle vz 2019-04-01 09:42:38

Wat een drukte daar he in LA. Altijd file’s. Jammer dat jullie niet naar Universel Studio’s gaan. Wij vonden het er erg leuk. De tickets waren voor ons niet zo duur. We kregen military discount en Cor was zelfs gratis. Een dagje strand is ook lekker. Dan kunnen jullie uitrusten van deze enerverende mooie reis. Alvast goede reis terug

Danielle P 2019-04-01 10:30:44

Wat een drukte daar allemaal zeg. Het is nogal wat om dat in 1 dag te hebben gedaan. Kan niet geloven dat jullie nog maar 1 dag hebben. Ik zou zeggen geniet van jullie laatste dag daar. 😘

Lucia 2019-04-01 18:26:26

Druk daagje maar wel veel gezien!