Dag 8. Hammerfest

Noorwegen, Molde

Zoals altijd ben ik weer vroeg wakker: wij gaan voor ons doen vroeg naar bed en meer slaap hebben we blijkbaar niet nodig.
Om 10.45 gaan we in HAMMERFEST van boord. We hebben 2 uur de tijd om rond te kijken en weer breekt net op tijd de zon door!
Deze meest noordelijke gelegen ( grote) stad ligt om een soort van baai en is verder tegen de heuvels op gebouwd. Wel een redelijk gezellige stad. Volgens Son is er een metalfestival maar daar was niets van te merken. Het is heerlijk weer. Ook lekker om de benen weer eens te strekken!
We lopen door de stad en gaan via de haven weer terug, dan de andere kant op richting de kerk en die is wel open, ook weer zo’n spitse toren en gebrandschilderde ramen. Best mooi, zo vlak aan de baai.
Tot onze onuitsprekelijke vreugde vinden we toch een drankenwinkel. We houden het op 2 flessen en gaan dolblij met ons tasje de winkel weer uit.
Terug naar de boot om weer eens te gaan eten en hebben een gesprek met een amerikaanse, die uit Florida komt en al erg veel heeft gereisd. Maart april gaat ze naar Kroatië , daarna naar Israël en Jordanië.
Wanneer we ‘s middags in de lounch gaan zitten vallen we met de neus in de boter: er wordt een slideshow vertoond over de reizen die de FRAM maakt, een van de boten van Hurtigruten. ‘s Zomers gaan ze naar Spitsbergen en Groenland ; s winters naar Falkland, zuid Georgia en enkele andere eilanden richting Antarctica.
Een mooie PR voorstelling. Je zou zo boeken als het niet zo duur was😏. Na het inmiddels gebruikelijke aperitiefje gaan we naar de eetzaal om daar weer te genieten van een heerlijke maaltijd. Koen en Joke gaan naar het nachtconcert in Tromso, wij gaan naar een lezing van de chefkok op de boot..
Weer een klein wijntje en dan maar weer slapen

Bedankt voor het verslag. Groeten.