Weer naar Victoria

Canada, Victoria BC

Het is alweer een stralende dag!
Henk heeft vannacht bedacht wat ik ook al had bedacht, nog even naar de zalmkwekerij en even bekijken hoe daar alles in zijn werk gaat.
We willen vandaag terug naar Victoria, maar daar hebben we tijd genoeg voor. Dus na het ontbijt en het inpakken van de koffers gaan we nog eens naar de Quinsamriver, nu om de expositie over de hatchery te bekijken en natuurlijk om ook even bij de rivier te kijken of de beren er nog zijn, maar voor hen blijkbaar geen zalm op hun nuchtere maag.
Eigenlijk proberen ze hier op natuurlijke manier de zalmpopulatie op peil te houden/ vergroten: door ingrijpen van de mens is deze verminderd.
Het is dus geen kwekerij, waarbij er zalm voor consumptie wordt gekweekt.
Interessant te zien hoe het allemaal werkt.
We willen langs de kust weer terug, maar het is erg mistig dus dat is zinloos, de snelweg dus en straks weer eens kijken. Wel nog een paar foto's gemaakt..
Onderweg in Qualicum beach, a place where you must have been, gaan we even koffie drinken.
Als we weg lopen vraagt iemand van het personeel of we weg gaan, ja. U vergeet uw handtas bij de tafel, shit. Ben de man dankbaar, zitten wel onze paperassen en paspoorten/mijn passen in.
Om een uur of 3 zijn we in Viktoria, dit keer in hotel Accent Inn. Maar omdat het mooi weer is gaan we gelijk weer op pad, nu om de kustweg naar het oosten te bekijken. Mooie weg, maar weer geen springende orka's, walvissen. Nog even om zoek naar de hoogste totempaal uit 1882. Moet in een park zijn. We lopen het park in, maar niks geen totempaal. Nou, dan niet. Als we dan langs het park staat zien we hem aan de rand van het park staan. Goed zo, kunnen we ook weer afstrepen?
We eten in het restaurant aan het water waar we de eerste avond ook hebben gegeten, en evalueren de vakantie onder genot van het wijntje en Henk zijn biertje.
Allebei vinden we we Yellowstone het mooist, het meest spectaculair, al hebben we er een eind voor moeten rijden.
Ik hoef nog niet zo nodig naar huis, Henk vindt het wel weer goed en vond 6 wk wel lang. Nou.....mij hoor je niet klagen.
Hoewel ik niet aan het werk hoef of zo, vind ik zonder 'verplichtingen' ook wel prettig
Morgenochtend naar Bucharttuinen en dan naar de ferry, die om 4pm afvaart.