Dag 6 Honningsvad

Noorwegen, Molde

We hebben heerlijk geslapen en als ik door de patrijspoort kijk beloof het weer een prachtige, heldere dag te worden.
Vannacht hebben we weer verschillende haventjes aangedaan, maar vandaag doen we HONNINGSVAD aan, het meest noordelijk gelegen plaatsje van het vasteland. Van hieruit gaan er verschillende excursies, de belangrijkste is die naar de Noordkaap.
Na een vervroegde lunch geven wij er de voorkeur aan om op eigen gelegenheid het stadje te gaan bekijken. Leuk plaatsje met een haventje. Echte winterse schouwspelen en plaatjes, zoals we die in Nederland niet meer kennen. Helaas. Henk geniet zichtbaar.
We lopen in het rond, om de haven heen. Het is wel heerlijk weer, maar er staat ook een frisse wind. We gaan nog even bij de lokale kiosk langs om wat happerij te kopen en gaan dan weer aan boord.
De rest van de middag zitten we in het panoramarestaurant te lezen , foto’s te kijken. Onderweg krijgen we de mededeling dat we de charmanste rots van Noorwegen passeren: de Finse kerk.
Aan het eind van de middag wordt het er kouder en gaan we naar onze kamer voor een glaasje wijn en wat happerij.
Aan het diner krijgen we te horen hoe prachtig Koen ( een alleengaande jongeman) en Joke ( een alleengaande dame van onze leeftijd) , onze vaste tafelgenoten hebben genoten van hun excursie naar de Noordkaap. Wel erg koud en volgens Joke krijgen we morgen -20🥶. Zal wel gevoelstemperatuur zijn, want er wordt - 10 voorspeld.
De boot is inmiddels erg aan het deinen en het kost aardig wat moeite om in de lounch voor de koffie te komen!
Al met al heb ik wel zin om in mijn bed te kruipen, ik heb het koud en wil graag lezen.
Henk volgt al snel en om half 11 liggen we plat: het wordt steeds vroeger.
Morgen om 9,15 uur gaan we met excursie naar de huskies. Zin in , lijkt me leuk!