Dag 4 Bodo

Noorwegen, Molde

Maandag 11 maart, op weg naar Solvaer, op de Lofoten

Het is weer een stralende dag, met een strak blauwe hemel.
Vannacht schijnen we 3 havens aangedaan te hebben, nu in de vroegte zijn we op weg naar Ornes, voor een korte stop van 15 min.
Vanmorgen onderzoeken we waar je lekker op het dek verblijven kan: ondanks het prachtige weer is de wind wel fris: je merkt dat we steeds meer Noordwaarts gaan.
Er is een wedstrijd uitgeschreven , wie het beste de tijd kan raden waarop we de poolcirkel passeren. De winnaar krijgt een certificaat en een verrassing, 3x raden wat dat is😩.
Henk gaat alvast naar het panoramadeel , ik blijf aan dek om de hele poolcirkel ceremonomnie vast te leggen.
Je kan ook gedoopt worden met als beloning een schnapps of zo.
De boot legt om en nabij het middaguur aan in Bodo .
Na de lunch loop ik zelf het stadje even in: Henk kan niet teveel lopen , maar het weer is zo prachtig dat binnen blijven geen optie is.
Ik loop een uurtje via het ‘centrum’ naar de haven waar boten liggen met stokvis die er te drogen hangen.
De middag zijn we weer in het panoramagedeelte.
Er gaan geruchten dat het Noorderlicht om een uur of 11 zal verschijnen. Spannend.
En inderdaad via de intercom wordt het aangekondigd. Dik aankleden , ik neem geen camera mee: eerst maar kijken hoe of wat.
Het duurt even en net als we denken : dit zal het wel zijn geweest, begint het oppnieuw. Prachtig, dat dansensde licht, alleen zijn de kleuren zo minder sprekend dan op een foto🤓. Het lukt wat van het Noordelicht erop te krijgen. Volgende keer maar eens met de camera en het statief proberen.
Enigszins verkleumd gaan we naar onze cabin en duiken voor ons doen vrij laat het bed in!