De Diros grotten

Griekenland,

We gaan vandaag naar de Dirosgrotten, een km of 4-5 onder Areopolis.
Er staat met veel bombari aangekondigd dat deze tot de mooisten van Europa behoren en de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.
Eerst nog even op zoek naar een ATM in Areopolis, die na lang zoeken voor ons neus aan het centrale plein stond..
De entourage om de grotten was helaas erg gedateerd. In de 60-tiger jaren zijn ze geopend en sindsdien is er weinig meer veranderd, laat staan opgeknapt.
Het personeel is alles behalve hulpvaardig. De 'schipper' doet zijn mond niet open, roeit ons gedurende een half uurtje door een deel van de grotten. Veel stalgmieten, -tieten maar lang niet zo mooi als op Mallorca of in Spanje.
Het laatste stuk moeten we lopen: je zoekt het verder maar uit.
Dan maar weer naar het hotel. Wel via Areopolis, voor een lunch.
's middags weer lekker chillen bij het zwembad: we zijn de enigen. Verdere service ontbreekt dan ook. Nou ja, we kunnen onszelf ook prima redden.
's Avonds gaan we weer naar het visrestaurant in Limeni, weer voor de sardines en Henk de spaghetti met garnalen.
Morgen gaan we verder naar Pylos, aan de westkust van de westelijke 'vinger' van de Peloponessos.
Al met al hebben we hier 5 heerlijke dagen gehad.