Vertrek naar Athene vanaf vliegveld Eindhoven

Nederland, Eindhoven

We zijn om een uur of 11 uit Gieten vertrokkem. Mooi op tijd, dus. Dit in verband met de te verwachten drukte bij de
Security, maar ook vanwege de waarschuwing voor extra drukte rond het vliegveld: gisteren is een deel van de nieuw te bouwen garage in gestort.
En inderdaad , het was druk. Het vliegveld is toch groter dan we verwachtten. Na de kleine lunch met een Brabants worstenbroodje en afscheid genomen te hebben van Sander die ons had weggebracht konden we door de Security. Hier kwamen we tot de ontdekking dat we niet de enigen waren die met vakantie wilden
De vliegreis met Transavia verliep verder zeer voorspoedig: na 3 uur vliegen landden we op de luchthaven van Athene.
Ook het ophalen van de bagage en het vinden van de taxichauffeur verliepen erg gesmeerd.
Ik had online via Global Transport Services een taxi gereserveerd (€42,20.) Deze bracht ons in 45 min naar ons hotel (Centrotel) in het centrum van Athene
M.a.w.binnen anderhalf uur na de landing waren we "te plak". De taxichauffeur, een hele aardige, behulpzame man, had ons ondertussen de nodige tips gegeven voor ons bezoek: fietsen raadde hij echter af.
Na een eenvoudige maaltijd in een bistro aan het Victoriaplein zijn we naar het hotel terug gegaan: een prima hotel, een kamer met een balkonnetje! Alleen de matrassen zijn knijterhard. De receptioniste werd "our personal guide", zoals ze zelf zei, ook weer erg behulpzaam😏
Op het Victoriaplei, 5 min lopen van het hotel blijkt ook het Metrostation te zijn.
De omgeving van het hotel is helaas niet echt jofel..
Er volgt een slechte nacht agv de beroerde matras...