Ucluelet

Canada, Ucuelet

We zijn redelijk op tijd weg vandaag na een ontbijt bij Tim Horton. Niet echt geweldig, maar ja.
Volgens de navigatie is het 4 uur rijden, best wel lang. We doen het toch maar rusig aan, zo nu en dan op mooie plekken uitstappen en die zijn er genoeg.
Eerst naar het noorden, langs de kust, bij Nainamo nog wat naar boven en dan linksaf over het eiland naar het westen. De weg slingert , stijgt en daalt.
Uiteindelijk komen we in Ucluelet aan , helemaal niet zoals ik had verwacht, geen stampvolle straten met restaurants, kiosken etc.
Ik heb het adres ingetoetst in de navigatie, maar we zijn het dorp al uit.
Uiteindelijk komen we in een 'gewone buurt' geen hotels etc. Het blijkt een nieuw guesthouse te zijn.
Buiten staat een bord met gegevens vd verschillende appartementen. Wij gaan naar de eenvoudigste boven, maar daar blijkt al iemand in te zitten, met een queensize bed. Dan naar beneden. Het blijkt een prachtig appartement te zijn. Met badkamer, kleedkamer en een hemelbed. Buiten is een klein terras en we zitten vlakbij het wandelpad langs het rif.
Mooi, alleen is het appartement donker, maar gelukkig is het nog steeds stralend weer.
Eerst het dorp in op verkenning en op etensjacht.
Ucluelet heeft niet echt een kern, wel een prachtige kust waar allemaal privewoningen staan en een haven op het schiereiland voor plezier en vissersboten.
Er ligt ook een boot, zijnde een restaurant. Daar gaan we maar heen, verder kunnen we niet veel bijzonders vinden.
Het eten is helaas niet geweldig.
Volgens de serveerster moet je Joe- cloe-let zeggen.
Het is inmiddels aardig fris geworden. We lopen even door de haven, vinden een supermarkt voor koffie suiker etc en gaan naar 'huis'. Gauw het open haardje aan, wifi activeren, wat leeswerk doen en op bed even een wijntje drinken, dvd-tje kijken.
Mmmm, lekker bedje, alleen weer eens met zijn 2-en in een bed?