Fietsen in Campell River

Canada, Campbell River

Dit keer is het ontbijt inclusief, toch ook wel gemakkelijk. Meestal stelt het niet veel voor, maar Henk heeft zijn ei en ik mijn zelf gemaakte wafel, mmm lekker.
Dan op pad. We hebben besloten om city bikes te huren omdat we geen ervaring met Mt bikes hebben. Ik krijg een mooie oranje ( hoort bij Nederland volgens de hulp met ned voorouders) , allebei met helm die we al redelijk snel afzetten, warm zo'n ding.
We starten in Beaver Lodge park, een groot bos met verschillende paden voor paardrijden, fietsen, MT biken, wandelen.
Opvallend hoe geel de bladeren worden, of komt het door het zonlicht?
Bij een kruising komen we een TA= teachers assistent tegen, later de docent lichamelijke opvoeding, die de leerlingen hier een soort fitnesstest laat doen. Geen beroerde baan! Toevallig was ze deze zomer naar Nederland geweest (Amsterdam, Kinderdijk en toen een cruise over de Rijn, Donau. Aardige meid.
Door het bos komen we op de verharde weg, met fietspaden ad zijkant. Over het algemeen is het goed fietsen hier.
Daarna langs de kust, we spotten een zeeadelaar die zich niet lekker in beeld laat brengen. Ik maak een praatje met een mw, die mij het een en ander verteld over deze vogel die hier in tamelijk grote getale voorkomt. Het valt mij op dat de mensen hier erg aardig zijn en behulpzaam. Vinden het vaak leuk dat je uit Nederland komt..
We lunchen (fish and chips) in de haven op een boot, leuk plek.
We fietsen nog wat bij de kust langs en brengen dan de fietsen terug. Leuke tocht gemaakt, km of 30 totaal
We willen eigenlijk naar een gebied ten NO van Campell, waar je kan wandelen, MT biken etc, vlakbij een meer.
We rijden verkeerd en komen langs een bord waarop de zalm hatchery van de Quinsamriver staat vermeld. Op Tripadvisor had ik gelezen dat het een leuke plek is om te bezoeken en dat iemand er kortgeleden zalm vissende beren had gespot.
Gaan er toch maar heen, is het een zalmkwekerij? We hebben nog geen 45 min de tijd, want dan sluiten ze het hek. Aangekomen bij de rivier komen we al een aantal enthousiaste Canadezen tegen: ja er staan 2 beren te vissen. Inderdaad: geweldig leuk!
Ik weet van de gekkigheid niet hoe ik ze moet fotograferen, zie om me heen veel telelenzen op statieven...
Maar volgens mij zijn er toch een paar gelukt.
Nu op weg naar het natuurgebied. Omdat de toegangsweg is afgesloten worden we omgeleid. We komen in een heel weelderig bos, mooi weer dat licht en de franje om de bomen! We rijden een behoorlijk eind, maar we komen niet veel verder dan veel bomen.
We draaien dus maar om, gaan nog even aan de kust kijken. Het is nog steeds stralend weer. Nog even wat foto's maken aan het eind vd landtong.
We gaan nog even weer naar het hotel. We hebben niet echt honger dus het wordt de Mac!