2e dag Yellowstone NP

Verenigde Staten, Yellowstone NP

4 september
We hebben een koude nacht achter de rug. Ik heb vannacht de slaapzak dubbel vast gespeld en dat scheelt aardig in de warmte.
Maar het is droog en de zon schijnt.
Lekker douchen in de schone wc en badkamers. We moeten relatief wat haast maken vandaag, want we willen vandaag aan het eind van de dag een wildlifetour gaan doen en deze moet denk ik op tijd worden geboekt.
We zijn eigenlijk vrij snel in het park en moeten aan de verleidingen weerstaan om niet bij elke bezienswaardigheid te stoppen, nou vooruit even een bizon op de foto, je weet maar nooit.
De tour moet geboekt worden bij Canyon Village, vlakbij de grand Canyon van Yellowstone, geen idee wat het is. Het lukt, we gaan een tour maken in zo'n ouderwetse bus uit de dertiger jaren met een kleinere groep dan met een grote bus.
Om 15.30 aanwezig en om 19.45 weer terug.
Voor het zo vér is kijken we in de buurt van Grand Canyon rond; het blijkt idd een canyon te zijn, met een mooie waterval . De canyon is 32 km lang en ongeveer 350 m diep. De waterval kan je van onder en beneden benaderen. We gaan naar boven met een mooi zicht in de canyon. Terug bij de camper ga ik naar het toilet, als ik terugkom kijk ik wat die vrouw staat te fotograferen: een bizon, zo maar in de achtertuin, ook nog een mannetje, wat een gevaarte.
We rijden naar de Mud-area, waar modder op verschillende plaatsen opborrelt uit de diepte. We wandelen erom heen, wat een apart landschap: overal borrelt of spuit er wel wat. Om elke hoek is het landschap weer anders. Prachtig..
Voor we met de tour vertrekken nog even wat boodschappen en een lunch en dan gaan we op pad, met z'n allen in de bus. Opvallend is het hoge grijze- duiven- gehalte.
Iedereen wordt aangemoedigd vooral de ogen de kost te geven.
We rijden Mt Washburn op. Overal zijn nog de sporen zichtbaar van de grote brand in 1988, waarbij 1/3 vh park is verbrand.
Daarna gaan we de Lamarvallei binnen, de Serengetti van N.Amerika.
We zien veeel bizons, ook die rustig de weg oversteken, gaffelbokken, reeen , en met veel moeite een beer en een witte berggeit?. Had verwacht dat de beren ea gemakkelijker te spotten zouden zijn..al met al leuk om een tour te maken , onze gids weet er veel te vertellen.
Om 20.00 is de tour afgelopen. In het donker rijden we nog 1 1/2 uur naar huis.
Helaas kan ik geen foto's versturen door het slechte internet.
Inmiddels komt het weer met bakken naar beneden. Het begint nu beduidend koeler te worden, vooral 's nachts...