Van Karavostasi naar Pylos, via MESSENE

Griekenland, Pilos

We genieten nog even van het geweldige ontbijt, checken uit en vertrekken, met een fles water van het hotel voor onderweg
De route gaat langs de kust omhoog naar Kalamata en vandaar westwaarts naar Pylos.
Het is weer een prachtige weg, kronkelend boven de kustlijn langs. Ook hier weer weinig toeristen: her en der een camper of een verdwaalde fietser.
Ik heb gelezen dat Messini een mooie archeologische plek is om te bezoeken, gesticht in de 4e eeuw voor Chr.
De stad is relatief goed bewaard gebleven en men is nog steeds bezig met opgravingen. Je kunt zo een goed beeld krijgen hoe een en ander fuctioneerde. We hebben niet alles gezien, maar wel het grootste gedeelte.
Zeer de moeite waard en , ook hier weer weinig toeristen.
Henk wil wat drinken en we komen op de terugweg bij een dorpje mer een zo op het oog gezellig ogend restaurant.
De eigenaresse spreekt amper Engels en ze denkt dat we willen eten, nou ok, een griekse salade dan maar met een tosti voor meneer..heerlijk! En dat voor €12 met ijsthee.
We zetten de reis voort naar Pylos; op papier 5 kwartier rijden, lijkt niet zo lang. Het gebied is eerst nog heuvelachtig, maar wordt daarna vlakker en vruchtbaarder.
Langzaam naderen we Pylos, dus de navigatie maar eens aan. Vervelend dat het internet het niet overal doet, en googlemaps dan ook niet. En de tomtom doet ook vervelend en raar. Hier kan ik dus slecht tegen!!
Maar op den duur hebben we toch 3 G . Het adres invoeren en karremaar. Maar helaas, op het ingevoerde adres geen hotel. Weer opnieuw het adres invoeren, en weer proberen: niets te vinden.
Ik vraag hier en daar wat, maar zonder resultaat. Henk stelt voor om naar 'beneden' te tuffen en daar te vragen. De eigenaar van een restaurantje wil ons er wel heen brengen. En binnen de kortste keren zijn we bij hotel Arezina aangekomen.
De eigenaresse laat ons de kamer zien: ruim, netjes met balkon en AC , keukentje. Helemaal prima dus.
We krijgen uitleg over ea, later wil ze wel vertellen hoe en wat, en vooral waar.
Nu eerst douchen en op het balkon wat lezen en het verslag schrijven.
Om 8 uur gaan we naar de haven om wat te eten en naar een supermarkt voor wijn, chips en koekjes natuurlijk.
Na het eten kijken we hoe we lopend naar het centrum kunnen komen, maar komen daar niet goed achter.
Zien morgen wel weer waar we een ontbijtje moeten scoren.