Van Teton naar Yellowstone NP

Verenigde Staten, 1545 Targhee Pass Hwy West Yellowstone, MT 59758

Van Teton NP naar Yellowstone NP
Eerst even een aansluiting voor de USB in de auto gekocht, bleek bijna in de 'achtertuin'. Die doet het ook weer, zij het wel erg traag, nou ja beter iets dan niets.
Dan kunnen we op weg naar Yellowstone NP. Het eerste stuk komt ons bekend voor: dat hebben we nu al een paar keer gereden, via Jenny's lake.
We drinken bij Jackson lake een kopje koffie met mooi uitzicht over het meer. Erg groot en al doorrijdend blijkt het een stuwmeer te zijn.
We komen Y. binnen en gelijk raak: regen?. Maar het blijkt slechts een buitje te zijn en al snel klaart de lucht weer op en gaan we via de westelijke kant naar boven.
Al snel veel drukte, we zijn bij Old Faithfull aangekomen, de bekendste geiser van Yellowstone. Ik dacht dat dat ding constant spoot, maar nee, om 16.57 uur gaat het beginnen. Aangezien het nog geen 4 uur is dus een uur wachten.
Als rechtgeaarde Drenten zitten wij er al een half uur van tevoren
Wat een ontzettende drukte, erg toeristisch gemaakt..maar behalve wij zijn er meerderen die de geisers willen zien.
We wachten geduldig tot het feest gaat beginnen, en ja hoor zij het 10 min te laat: commentaar alom natuurlijk.
We willen na het spektakel naar de camping, maar we komen veel teveel moois tegen..
Veel geisers, een krater, mooie kleuren veroorzaakt door bacteriën.
En dan onderweg ook nog een elk die in het zand ligt te rollen, en een roedel.
Gevolg is dat iedereen natuurlijk stopt om foto's te maken!
Om een uur of 7 komen we dan eindelijk aan op de camping, een mooie rustige, met , zoals Henk heeft geconstateerd keurige toiletten.
Even nog een soepje, een pizzaatje en dan nog even een verslagje schrijven, terwijl de regen met bakken naar beneden komt.