Nafplion, de burcht Palamidi en (Mycene)

Griekenland, Agios Adrianos

Vandaag is alweer de laatste dag in Nafplion. We chillen eerst even in ons appartement, geven commentaar wat er wel en niet aan mankeert en gaan dan op stap.
Ik heb gelezen dat je de burcht op de berg gemakkelijk met de auto kunt bereiken, dus daar gaan we voor.
Het is niet zo'n hete dag, er is wat hoge sluierbewolking. Dus goed weer om daar boven ook even rond te kijken. We hebben mazzel dat we 65 zijn, want we mogen overal voor half geld in, een kadootje voor alle EU-inwonenden. (Nou, we betalen er genoeg vooršŸ¤‘...!)
Het is een burcht, 3 eeuwen geleden door de Venetianen gebouwd en later, tot 1920 gebruikt voor gevangenen en ter dood veroordeelden. We hebben de gevangenis gezien en daar wil je niet wezenšŸ˜“: een kruipgat om erin te komen, met max 5 man. Nou nee, bedankt!
Ondertussen komt de hongerklop opzetten, dus we gaan weer naar beneden. Het valt niet mee om de uitgang te vinden...
We strijken neer op het Syntagmaplein, lekker onder de boom.
Ik ga voor een Griekse salade, Henk voor het broodje gezond.
Vanaf de burcht hebben we gezien dat je helemaal langs de zee over een promenade kunt wandelen: omdat het niet zo warm is gaan we hiervoor. Dus kuieren we langs het water en zijn binnen een uur weer terug. Toch lekker om even de benen te hebben gestrekt..
Daarna gaan we naar het appartement: we zijn erg toe aan onze siesta...
De bedoeling is om aan het eind van de middag Mycene te bezoeken, 15 minuten rijden hier vandaan. Het kasteel sluit om 20.00 uur, dus om 18,00 uur weg. Maar ook nu weer vliegt te tijd en komen we om 19.15 bij de ruine aan, te laat om ea goed te bekijken. Verder dan een foto van veraf kom ik niet.
De bedoeling is om dan maar morgenochtend te gaan, maat hoe langer ik er over nadenk hoe meer het mij onzin lijkt: we hebben al veel gezien en behalve de Leeuwenpoort schijnen er veel reunies te zijn. Nou ja een goede reden om nog eens terug te komen: we moeten er wel weer voor omrijden.
Met een omweg langs het water gaan we weer maar Nafplio om te eten, maar druk! We kunnen de auto bij lange na niet op de 'oude' plek kwijt, waarschijnlijk zaterdagavond en ook nog het Pinksterweekend.
Maar het lukt en we kunnen in hetzelfde restaurant terecht als gisteravond..
Weer lekker gegeten met live music en leuk personeel.
Eerst maar weer eens slapen en dan op weg naar ' de vingers' van de Peloponessos ..