Op weg naar Campell River

Canada, Campbell River

Vandaag gaan we op weg naar Campell River in het noorden van VC eiland. Het ontbijt doen we in een ander restaurantje en dat is ook prima: Henk eindelijk zijn scrambled egg..
Nog even wat foto's maken om het huis en dan weer op pad.
Het is een stralende dag, de lucht is strakblauw..
De weg over het eiland is weer minstens zo mooi als op de heenreis, steeds rivieren of meren en de kleuren van de bomen zijn prachtig.
Mooi op tijd, half 3 komen we aan: on Travelodge, hetzelfde hotel als in Victoria, met Oceanview (!).
Eerst gaan we de stad verkennen. Er is meer te doen dan in Ucluelet, maar waar het omgaat zijn de zalmen, oftewel hun trek de rivieren op.
Als we bij de receptie informeren blijkt het voor deze soort al te laat te zijn, de trek is in augustus al begonnen, maar misschien dat er hier of daar nog wat liggen te spartelen. Ze laat ons zien waar dat het beste is te zien.
We gaan ook nog even op zoek naar fietsverhuur, het lijkt dat je hier leuk fietsen kan, maar meest alleen met mountainbikes en daar heb ik nier veel ervaring mee.
De jongen in de winkel is helemaal enthousiast: hij heet van Veen en heeft Nederlandse roots. Alle broers en zussen van opa en oma zijn na de oorlog hierheen gekomen. Voor hem was er dus geen reden om wat fam betreft naar Nederland te gaan.
Ik ben er nog niet zo zeker van of ik wel op een mountainbike wil...
Voor we gaan eten zoeken we alvast wat mooie plekken op, eerst een rivier waar zalmen zouden kunnen zwemmen, nee dus. Dan maar naar de nieuwe hangbrug, gebouwd in 2006. Over een ravijn waar een rivier in plonst.
Daarna nog naar een rivier waar WEL zalm zwemt!! Gelukkig een paar kunnen filmen (?).,,
Na het eten maar weer naar het hotel