Van Nafplion naar Karavostasi

Griekenland,

We hebben willen vandaag weer verder op weg naar de middelste 'vinger' en hebben naar ons idee een mooi onderkomen geboekt, maar ondanks de recencies blijft het ook wel eens afwachten.
Deze heeft in ieder geval een buitenzwembad, wat Henk graag wil.
We pakken de koffers in, drinken een kopje koffie en besluiten om onderweg ergens een ontbijtje te scoren.
We betalen met creditcard en de eigenaar vraagt of we een goede recensie willen schrijven. Persoonlijk hou ik er niet van, als dit wordt gevraagd🤔: dat bepaal ik zelf😞
Viai Nafplion rijden we dezelfde weg langs de kust als gisteravond . In de haven van Nafplion ligt een prachtige zeilboot met 4 masten: een cruiseschip, de "wondstar". Vlakbij is een patisserie. Ik eet daar een te lekker roomboter, waar ik de hele dag genoeg aan blijk te hebben..
We gaan via de kustweg eerst naar het zuiden en dan overdwars naar het westen. Bij de kust is een stuk natuurgebied met veel amfibieen en vissen
Het is een prachtige route, ook door de bergen. In de hoogte zien we een klooster, wat een moeite, zeg, om daar zo'n gebouw neer te zetten ..het koelt aardig af tot 17o, dat zijn we niet meer gewend!
Via Gythion (valt wat tegen) komen met veel geslinger en mooie vergezichtenin Karavorstasi aan., hotel Porto Vitilo.
Het is een prachtig hotel en om de een of andere reden wordt onze kamer geüpgrade, en daar wordt het nooit minder van.
Zo te horen komen hier veel Grieken, er zijn maar weinig buitenlanders. En dan ook nog Grieken met geld: onze Opel Corsa valt er in het niet.
Onze kamer heeft uitzicht oo de bergen en de zee. Wat weer een rust.
We pakken uit, chillen even en doen dan een rondje om het hotel: er is inderdaad een zwembad tegen het strand aan met veel luie stoelen er omheen en een poolbar; dat ziet er veel belovend uit. Als we over de zee uitkijken zien we aan de zijkant van de baai een groot terras. Het restaurant blijkt in een heel klein vissersdorpje te liggen. Een bak met levende kreeften en andere vissen staat naast het terras: we kunnen dus kiezen.. Vanavond gaan we dat uitproberen. Je loopt over het kiezelstrand er naar toe, wat niet erg gemakkelijk loopt, maar als echte Nederlanders moeten we wat te klagen houden.
Als we er 's avonds naar toe lopen blijken er bijna geen mensen te zitten🤔..
Het eten is redelijk, veeeeeeel vis, dus ik ga voor de garnalen, beste jongens. Henk eet dit keer geen vis maar gaat voor de souvlaki. Glaasje wijn erbij, uitzicht over zee, wie doet je wat.