Hidden Gem

Verenigde Staten, Kehena Black Sand Beach

Vanmorgen lekker uitgeslapen. We hadden een relaxdagje op het strand ingepland. Dus keken we in het boek van onze host of er ook ergens een echt strand was. En ja, er was een zwart vulkanisch zandstrand niet heel ver hier vandaan. Clothing optional stond erbij. En dat er allerlei soorten mensen zouden komen op dit populaire strandje. Dus we pakten onze handdoeken, zonnebrandcreme, drinken en wat vreterijtjes in en reden naar het strand. Het was zeer moeilijk vindbaar maar een klein parkeerplaatsje met wat auto's zei ons dat het hier toch ongeveer moest zijn. Toen we uitstapten om te zoeken was er een aardige local die zag dat wij met onze strandspullen op zoek waren naar het strand. Hij zei dat we achter de "little blue car over there" de bosjes in moesten. En inderdaad daar vormde zich een klein paadje. Daarna moesten we de steile rotsen af klimmen en toen zagen we inderdaad een prachtig zwart strand. Zeer woeste golven botsten tegen de hoge rotsen aan waar wij op afdaalden. Gaaf gezicht. Eenmaal beneden was the clothing inderdaad erg optional te noemen. Het aantal in zwemkleding gehulde mensen was ongeveer een kwart van het aantal naakte mensen. Wij lieten het naaktlopen maar aan ons voorbij gaan. Het strand was heel mooi en doordat het zo afgelegen lag zeer exclusief. Grote kokosnoten hingen in de palmbomen boven ons en ook een aantal gevallen noten maakte dat we ons op een paradijselijk plekje bevonden. Er heerste een hoog vrijheid-blijheid gehalte en een jointje werd ook niet gemeden. We legden onze handdoeken dicht tegen de rotswand aan want de zee kwam af en toe heel ver het strand op. Het was er echt leuk. Lekker mensen kijken. We zagen hoe een naakte man handstanden, radslagen en yogaposes uitoefende langs de kustlijn. Een andere naakte man speelde op z'n fluit. Zijn dwarsfluit wel te verstaan. Weer iemand anders tokkelde wat op een gitaar. En het was er leven en laten leven. Na een paar keer in de woeste branding te hebben gestaan wilden we wat verder zwemmen. De zee was, als je eenmaal door de branding heen was best kalm. Nou, ik kwam niet ver. Ik wilde de branding doorzwemmen maar een hele grote golf nam me mee en sleurde me onderwater terug het strand op. Geen succes. De kiezels onder water beukten tegen me aan.
Happend naar adem kwam ik boven. Ik hield het verder wel bij af en toe de voetjes in het water. Even later zat een man tegen ons te praten terwijl hij in zijn broodtrommeltje rommelde. Daar bleek geen broodje in te zitten maar wiet. Hij zei dat hij dit een geweldig strand vond en vroeg: "Where else can you run around naked and smoke pod?" Wij: "In Holland!" Hij wist niet dat er naaktstranden waren maar de wiet was goed in Nederland vond hij. Na een hele dag heerlijk zonnebaden reden we door naar de supermarkt. Hier haalden we maiskolven (met boter en zout) en kipkluifjes. Doosje eieren erbij om een eitje te bakken en we hadden een lekker maaltje. Nu een avondje chillen op de Lanai. Nina gefeliciteerd met je 22e verjaardag! Proost!!

Wat een dag, wat een dag. Heerlijk genoten dus weer. Wat maken jullie leuke, bijzondere dingen mee. Nu lekker nagenieten op je Lanai en voor straks welterusten. Dikke knuffel en liefs van ons.

Hannie 2016-05-31 09:04:52

Haha leuk verhaal weer, en een echt stranddagje net als Kijkduin...maar dan anders. Heerlijk ,verse maiskolfjes. Zullen zeker goed gesmaakt hebben na je " zwem"ervaring, Moniek! Wat staat er vandaag op het (reis) menu?? Ik ben benieuwd, tot later maar weer, trusteknuf

Stans 2016-05-31 09:12:50

Awhh wat lief dat ik een shout out krijg! Bedankt voor het belletje :) Het zwarte strand klinkt echt geweldig haha! Wat ene leuke avonturen en weer leuk geschreven Mo. Liebe Grüsse

Nina 2016-05-31 12:32:59

Wow, chill zo'n dag. Te gek.

Tom 2016-05-31 12:53:32

Wat een heerlijk relaxte dag!

Hielie 2016-05-31 14:03:05

T ultieme Back To The Sixties gevoel, lijkt me. Een blowtje in je blootje 😂 Heel braaf dat jullie dat aan je voorbij hebben laten gaan 😉 Apart, zo'n zwart strand...

Lucienne 2016-05-31 15:51:12

Kikke zeg dat hippie gebeuren😂love and peace and a puff😄 👍 Woeste zee 🌊 Jullie maken wel wat mee zeg; echt gaaf!!