Van strand tot Diamant

Verenigde Staten, Lanikai Beach

Het noorden en zuiden van het eiland Oahu hebben we verkend. Vandaag was het tijd voor de oostkant. Er stond veel op de planning. Maar eerst een ontbijtje. Dus reden we naar een bakery voor een koffiebroodje en een donut. De bakery ligt in Wahiawa, een plaatsje op route vanaf de North Shore naar Honolulu. We hebben hier al een paar keer boodschapjes moeten doen en merken dat dit niet een hele prettige buurt is. Er is toch ook wel wat armoede in Hawaii. Dus gauw door naar Lanikai Beach, volgens de brochures een van de mooiste stranden van Oahu. En inderdaad, het is een heerlijk strand met poederwit zand, helder water en veel groen er omheen. Op nog geen drie meter afstand lag ook een Nederlands stel. Die zijn we op dit eiland nog niet eerder tegengekomen. Er blijken toch niet veel Nederlanders naar Hawaii te gaan. Na een paar uurtjes zonnen, reden we verder naar Waimanalo Beach wat eigenlijk net zo mooi was als Lanikai, maar een stukje rustiger. Dat laatste kwam misschien omdat er gewaarschuwd werd voor jellyfish. Het advies van de lifeguards was dan ook: ‘stay out of the water’. Toch zwommen er wat mensen in de zee. Ook wij namen een duik, gelukkig bleven we beetvrij. Volgende halte: Hanauma Bay. Bij het oprijden van het parkeerterrein, bleek er een fee van $7,50 per persoon te worden gevraagd. Dat vonden we het niet waard omdat we hooguit een uurtje konden blijven, want we wilden door naar Diamond Head. Deze dode vulkaan barstte 150.000 jaar geleden voor het laatste uit en wat rest is een dorre krater. Een beetje beteuterd keek ik rond me heen, want ik had dit veel spectaculairder verwacht. Toen bleek dat we een behoorlijke trail naar boven konden lopen, die perfect uitzicht geeft op Waikiki en de rest van Honolulu. En dat allemaal op onze teenslippertjes, want op zo’n voetreis hadden we vandaag niet gerekend. Na een pittige klim was het uitzicht dan ook echt adembenemend. Via de Pali Lookout reden we terug naar onze AirBnB. Van al dat klimmen hadden we honger gekregen en gingen op zoek naar een pizzeria. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. We hadden een adresje gevonden in onze AirBnB, maar op de plek waar de pizza’s gebakken zouden moeten worden, stond een soort vage woongemeenschap. De geur van pizza was nergens te bekennen. Terug naar de BnB om het adres nogmaals op te zoeken. De TomTom stuurde ons echter weer naar diezelfde plek. Dan maar Haleiwa het naburige dorpje verderop. Daar eindelijk aangekomen, bleken we onze portemonnee te zijn vergeten ☹. Dus weer terug naar de BnB. Na de honden voor de derde keer aangehaald te hebben, die ons iedere keer kwispelend kwamen begroeten, konden we eindelijk een paar pizzapunten naar binnen werken.

Haha, je moet wat over hebben voor je pizza. Mooie strand- en landschapsfoto's. Als ik het goed zie loopt er inmiddels een weg door de krater.

Tom 2016-05-27 10:21:28

Die arme teen, weer zo'n barre wandeling... ..wat blijft die auto mooi wit zeg en wat zal die pizza lekker zijn geweest. Moniek, je steekt prachtig af in die bikini tegen die achtergrond,en volgens mij zijn jullie allebei mooi bruin!! Veel plezier maar weer verder, hopelijk hebben Hannie en Jaap het ook fijn op dat andere eiland?! Love for everyone,bye

Stans 2016-05-27 10:34:29

Jullie maken er wel een avontuur van! Mooie foto's weer en jullie zijn al goed van het winterwit af!

Madelon 2016-05-27 10:52:08

Die bikini-foto is wel heel goed geschoten. En de verhalen zijn weer sappig!

Lucienne 2016-05-27 13:01:57

Zo mijn haar zit 3 kwartier in de kleur, dus ff mooi de tijd om te lezen/reageren😉Wow die foto van jou in bikini 👙 echt cool 😎 Sowieso weer mooie foto's geschoten! Tsja....je hebt weleens van die dagen (ook op vakantie); ws heeft een pizza 🍕 nog nooit zooooo lekker gesmaakt als nu haha. Sweet Dreams en fris & fruitig weer op! Zoals gezegd, gaan wij morgen naar Dauwpop (voor Madness) in Overijssel, dus ws moet je mijn dagelijkse reactie een keer missen; tot zondag😊

Maggie 2016-05-27 14:17:23

Ziet er allemaal prachtig uit zeg, stelletje levensgenieters......en dan nog een vlucht naar Holland in het vooruitzicht, gevolgd door nog een eilandbezoek!!

Marja en Jan 2016-05-27 16:07:27

Wauw! Wat een mooie stranden zeg! Nu heb ik ook trek in pizza haha! Geniet met z'n tweetjes! Liebe Grüsse

Nina 2016-05-27 16:28:30

Wauw kicken hoor. Mooie foto's ook

Edgar 2016-05-27 21:44:34

Had je blog al wel gelezen maar nog geen tijd gehad om reageren. We "moesten" even de vakantie inluiden bij onze favoriete (honden)strandtent. Was echt heerlijk. Nu ruim 4 weken in de relaxstand. Jullie kunnen zo het programma "Keuringsdienst van Hawaiiaanse stranden" beginnen ennuh ik heb altijd al gedacht dat onze dochter bergen kon verzetten maar het bewijs is er nu!. Ziet er allemaal weer heerlijk uit. Veel plezier weer vandaag. Liefs en een dikke knuffel van Jeepson en mij xxx. @Stans, denk wel dat Texel ook genieten wordt!!

Hannie 2016-05-27 21:52:30

Mooi, mooi, en wederom herkenbaar :)