Santa Monica

Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag startte we onze bolide voor de laatste grote reis. Onze bestemming was Santa Monica. De rustige Highway 1 van gister was vandaag een stuk drukker. Daaraan kon je zien dat we Los Angeles naderden. Nadat we pas een geschikte ontbijtplek vonden in Santa Barbara, de Starbucks, stelde we de TomTom in op Malibu. De huisjes aan Malibu Beach zien er erg leuk uit. Maar de 2,5 miljoen die je ervoor neer moet leggen hadden we niet direct op zak. Na Malibu is Santa Monica de volgende kustplaats. We checkten in, dropten onze koffers in de kamer van ons motel en pakten de Big Blue Bus naar het strand. Daar is het zien en gezien worden. Anabooltjes hangen in de rekstokken en ringen in een soort outdoorsportschool op het strand en de knappe chicks skaten of hardlopen in hun yoga-pants. Erg leuk om te zien! De grote trekpleister van Santa Monica, buiten het strand om, is de Pier. Als je er overheen loopt vraag je je af deze nou echt veiliger dan die in Scheveningen. Maar in tegenstelling tot die van ons trekt deze genoeg mensen. Je kan er in het reuzenrad, de achtbaan, het piratenschip. Maar echt spectaculair zag het er niet uit. Wat wel spectaculair is zijn de mooie, zeer brede stranden en hoge golven hier. Het nodigde wel uit, al vonden we het iets te fris om te zwemmen. Na de pier heb ik nog wat pumps gepast in de behoorlijk grote winkelstraat en hebben we gegeten in een glutenvrije en organische Aziatische fastfoodketen. Morgen dan echt onze laatste hele dag in de States :(.

Ik zie dat je het advies van Tom hebt opgevolgd, you have put a flower in your hair (was de bedoeling dat je dat in SF deed, maar goed). Het ziet er daar wel wat zonniger uit dan gisteren. Blijf je morgen, voor ons vandaag, nog de hele dag aan de kust? Geniet van je laatste dagen in de USA, tot gauw, dikke knuffel weer van ons xxxxx

Hannie 2014-05-24 08:09:43

Hoi, niet te geloven dat jullie alweer bijna" klaar zijn", maar t is ook leuk om straks alle verhalen nog eens uitgebreid aan ons kwijt te kunnen! We hebben het al heel leuk gevonden alles zo te kunnen volgen. Veel plezier met laatste uurtjes en een goede reis terug!! Bighug Stans

Albert en stans 2014-05-24 08:47:02

2,5 mijoen?! Zoow dan! Die gozer op de foto; knap zeg! Nog veel plezier deze laatste dag(en)!

Maggie 2014-05-24 10:25:23

Dat is de Amerikaanse hoek van kijken en bekeken worden, met en zonder flower in your hair :-)

Tom 2014-05-24 11:08:10

Hoi allebei, we hebben erg veel plezier gehad in jullie verhalen. Heel leuk om er een beetje bij geweest te zijn. Have fun nog de laatste dag en goede reis terug.