Joshua Tree Park en Laughlin

Verenigde Staten, Laughlin

Vanmorgen hebben we een heerlijk ontbijt van o.a verse warme wafels en chocodonuts gegeten bij ons hotel! Daarna zagen we hoe een crystal meth junk, die zo uit een scene van Breaking Bad zou kunnen zijn gelopen, het hotel werd uitgezet door de politie omdat ze een thermoskan met melk had meegenomen naar haar kamer. Het hotel was verder goed! Niets op aan te merken!

Na het ontbijt zijn we snel vertrokken omdat we een grote afstand moeten afleggen vandaag. Onder andere door Joshua Tree National Park. Zo apart om de afslag op een redelijk drukke interstate te nemen en daarna gelijk in de middle of nowhere te rijden. Na een jaarkaart voor alle Nationale Parken te hebben gekocht (rendabel als je meer dan 4 NP's bezoekt) heb ik voor het eerst de auto bestuurd. Ik was er vooraf een beetje gespannen over omdat ik nooit in een andere auto heb gereden maar dat was helemaal onterecht.. Aan een automaat wen je heel snel! Wil straks niet anders meer haha ;) En dan die eindeloze wegen.. Zo wijds.. Nergens een huisje, nauwelijks auto's en alleen maar woestijn.. Wat een ervaring! Omdat ik nog steeds heel weinig heb geslapen nam Max na een paar uur het stuur weer over en zo zijn we naar Laughlin gereden. Daar hebben we overnacht in Harrah's en omdat dat net aan de grens van Nevada ligt mag je er dus gokken.. en dát deden mensen dus ook.. Het was eigenlijk een beetje een rariteitenkabinet. Er liepen heel veel gokverslaafden en veel te dikke Amerikanen rond die nauwelijks nog konden lopen en er echt heel slecht uitzagen. Overal hoorde je smerige roggelende hoestende mensen.. Ik voelde me ineens zo licht als een veertje en in topconditie :)) Het hotel bestond uit 3 enorme gebouwen en werkelijk alles was er op ingericht om mensen maar aan het gokken te houden.. We hebben wel heerlijk geslapen in een heerlijk kingsize bed. Maar 's morgens zijn we met gieeeeerende banden weggesjeest! Op naar de Grand Canyon!

Mooi verslag! Landschap uit de westerns.