Rondje Oahu

Verenigde Staten, Turtle Bay

Deze laatste dag op Oahu hadden we niet vooraf volgepland. Dus speurden we onze notitieboekjes af om te bekijken wat nog we wilden doen op dit eiland. Aan de oostkant heb je een Japans tempelcomplex. Onderweg rijd je dan over de snelweg langs de Stairway to Heaven. Die wilde ik ook nog wel even op de foto hebben. De Stairway to Heaven is een hiking-trail met een lange trap die je bovenop een berg brengt. Deze trail is officieel al jaren dicht en ondanks dat er nog steeds mensen zijn die het aandurven, is het illegaal om de stairs te betreden. En een dag voor onze vliegreis belanden we liever niet in een Hawaiiaanse cel ;). Al had ik Mark wel even willen begroeten. Na een snel, maar toch enigszins geslaagd shot vanuit het autoraam, stuurde Max de Dodge de snelweg af en reden we even later het tempelcomplex binnen. Tja… Japanse tempels zijn in Japan vast prachtig. Dit was alleen een replica uit de jaren zestig. We hadden er zeg maar niet echt een gevoel bij. Het leukste was nog een grote gong waar je een boomstam tegenaan kon zwiepen. Na de tempel stelden we onze TomTom in op Turtle Bay. Deze baai ligt in het uiterste noorden van het eiland. Je kan er snorkelen en, zoals de naam al doet vermoeden, heb je de kans om tegen een zeeschildpad aan te zwemmen. Het park om Turtle Bay heen was blijkbaar nog ‘undeveloped’. Dus werd er met een bordje aangegeven dat je er op eigen risico loopt. Dat is jammer, ik loop toch liever op iemand anders zijn risico. Turtle Bay is een rustig strand met bomen die tot een paar meter van de zee groeien. Het snorkelen viel alleen wat tegen, het water was te troebel om echt veel te zien. Door het ondiepe water en de vele rotsen kan je er ook niet echt lekker zwemmen. Max en ik keken elkaar en zijn toen maar voor safe gegaan. We maakten het rondje eiland af en reden naar Waimea Beach. Dit strand hebben we al vaker bezocht en is toch ons favorietje hier aan de North Shore van Oahu. Max maakte van de gelegenheid gebruik om een geslaagd filmpje te maken van zijn sprong van de rots op dit strand. Onderweg naar onze laatste nacht in de AirBnB van Angel, stopten we nog even in Haleiwa voor een hapje eten. Als fans van de serie House of Cards zagen een barbecue joint wel zitten. Helaas was degene die wij uitkozen niet van Freddy. En laten we hopen dat onze maagjes het accepteren.

Mooie foto's en filmpjes, goede reis naar de volgende bestemming.

Hielie 2016-05-28 10:40:34

Leuk verslag weer "stuurde Max de Dodge de snelweg af" dat klinkt wel! Beter dan die andere Max. Die reed vandaag de vangrail in hoorde ik, o,o,o Verstappen. Wij hebben hier een zonnige eerste vakantiedag. Maar hebben nog niet van de mooie plaatjes als die van jullie, dus we genieten daar ook nog even van mee. Op naar de volgende bestemming. Misschien zijn daar ook weer andere hondenvriendjes. Deze zagen er leuk uit. Goede reis weer en veel plezier daar!! Wij gaan zo aan een Texel biertje voor de voorpret. Dikke knuffel van ons.

Hannie 2016-05-28 16:24:52

Wat flauw dat ze die stairway hadden afgesloten. Ziet er op het oog toch toegankelijk uit. Maar ja beter het water in tuimelen dan van de berg :-)