Cable Beach

Bahama's, Nassau

Vanmorgen in de nummer 10 Jitney gestapt om naar Cable Beach te gaan. De Jitney is het openbare vervoermiddel alhier. Minibusjes waarvan de een moderner is dan de ander. De chauffeurs draaien over het algemeen R&B op een gezellig geluidsniveau. Ze rijden behoorlijk vaak maar na zessen is het klaar en is je enige optie de taxi. De Jitney kost 1.25 naar Cable Beach en wil je nog verder dan kost het iets meer maar deze manier van transport is dus goedkoop! Cable Beach bleek een heel mooi en rustig strand. Toen ik even snorkelde vond ik tussen de zeeplanten een hele gave grote schelp. Ik had 'm graag willen meenemen naar huis maar er bleek nog een levend weekdiertje in te zitten. Kleine oogjes keken me aan. Ik heb er dus maar foto's van genomen en hem daarna weer terug gelegd tussen de zeeplantjes. Ik weet dat veel toeristen ze in kokend water leggen en de schelp vervolgens schoonmaken met chloor, maar ik kon dat niet. Dan maar geen schelp op de kast. Misschien vinden we deze week nog een lege. Toen we wat foto's wilden maken met de onderwatercamera bleek de SD kaart gecrashed te zijn. We zijn dus al onze foto's en filmpjes die we in het water, of bij andere activiteiten waar we de grote camera niet wilden gebruiken kwijt. Een domper.. Dit heeft ons wel doen besluiten wat grote bestanden van de tablet af te halen en alle foto's van de andere camera alvast te back-uppen. Op internet wel gelezen dat er thuis nog iets te proberen valt met bepaalde software om het er nog vanaf te halen. Hopelijk lukt dat! Vanmiddag weer heerlijk bij ons hotel gelegen. Die wolken de jullie op onze foto's zien zijn niet storend voor onze vakantie. Vaak is het 's ochtends heel zonnig en kun je lekker bakken tot je bijna verbrand. (Want met dat zuidelijke zonnetje gaat het heel hard.) Daarna komt de bewolking die een beetje verkoelt maar alsnog moet je smeren want de straling komt gewoon er doorheen. En warm blijft het toch wel. Lange broeken of mouwen zijn hier zelfs 's nachts nog veel te warm. We genieten ondanks de fotoperikelen nog steeds volop hoor! Net heerlijke BBQ-ribs afgehaald en op het strand opgegeten. En nu de avond in met een Malibu-cola! Cheers!

Proost ja, wij drinken wel een sapje, enbereiden ons ook voor op een warm dagje met veel smeren...... Hoop van harte dat jullie straks toch nog wat beeldmateriaal kunnen redden, net als beestje in schelp!! Die heeft heel wat te vertellen aan zijn vriendjes...... Ga weer een fije dag hebben,knufstans

Stans 2015-07-01 07:38:34

Dat is snel alweer een blog. Wat jammer van die foto's maar ik hoor altijd dat er veel mogelijk is om ze alsnog te redden. Gelukkig hebben jullie de andere camera nog. En gewoon lekker verder genieten! Wat een prachtig en rustig strand en wat ben je ontzettend bruin zeg. Wat lief dat je dat diertje in de schelp lekker hebt laten leven dat wordt vast nog wel beloond met een mooie lege schelp. Fijne dag weer vandaag en dikke knuffel van jullie (schoon)vader en mij xxx.

Hannie 2015-07-01 08:09:59

Wat ben je bruin zeg mo! Genietze! xxx

Nina 2015-07-01 10:15:28

Klaar met werken en hier is het bizar weer; er staat een soort van warme föhnwind, die ik uit Arizona ken (32 graden). Anyway, wat Sweet dat je het diertje met schelp terug hebt gelegd; zou ik ook niet over mijn hart hebben kunnen verkrijgen! Wel ff balen van jullie foto's/opnames zeg; hopelijk valt het thuis nog te fixen. Ik smelt inmiddels weg in de bus, dus enjoy your sunny days en lazy evening!