Schaafijs, strand en sunset

Verenigde Staten, Matsumoto Shave Ice

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot maar liefst half negen. Dat is deze vakantie ons record tot nu toe. Op de een of andere manier zegt onze bioklok dat we nog zoveel willen zien. We wilden vandaag drie stranden zien. Sorry, het zijn niet de meest interessante dingen om over te schrijven maar de stranden hier zijn zo mooi dat we ze eigenlijk wel allemaal zouden willen zien. Wat natuurlijk nooit gaat lukken. Angel en Duke onze hosts hebben een kaart hier liggen met alle hotspots van het eiland die de moeite waard zijn. Nou als we dat allemaal zouden doen dan moeten we een sabbatical van een jaar aanvragen bij de baas. Dus hop, een lekker vers bakkie koffie en een croissantje en de wagen in. Eerst reden we naar Haleiwa. Een schattig stadje met een beetje een western-uitstraling. Daar kochten we shave ice bij M. Matsumoto. De beste shave iceboer van het eiland. Het was ook echt heerlijk. En heul veul. Dus ik heb nog wat aan Max afgestaan. Daarna wilde onze jumpman weer van een rots afspringen. Dit keer op het strand waar we gisteren de zonsondergang hebben bekeken. Hier stonden mensen echt voor in de rij, dus oogde het een stuk veiliger. Daarna reden we door naar Sharks Cove. Waar het een stuk gemoedelijker was dan de naam doet denken. Je moest via rotsen en kiezels het water in klimmen en dan kon je fantastisch snorkelen. We hebben heel veel mooie vissen gezien. Max zag zelfs een Hawaiiaanse Stringvis ;). Toen we genoeg hadden van de duikbril op ons hoofd wilden we naar de Banzai Pipeline. In de winter is dat hét surfmekka van de wereld. De golven kunnen wel 11 meter hoog zijn. Echter zag het er vandaag uit als een kabbelend beekje. Sowieso zouden wij er niet gaan zwemmen want het is daar alles behalve ongevaarlijk. Er zijn riffen onder water waar surfers tegen aankomen met soms de dood tot gevolg. Hoe ander was dat bij onze volgende stop. Sunset Beach. Een heel ruim en paradijselijk zandstrand. Hier hebben we uren gelegen en heerlijk gezwommen. Het water was zo lekker van temperatuur. Af en toe kwam er een buslading Chinezen op het verder zeer rustige strand. Wij waren hun fotomodellen want ze vonden het heel speciaal dat wij aan het zwemmen waren in de oceaan. We hadden het gevoel dat ze nog nooit een oceaan hadden gezien want ze durfden alleen maar tot hun enkels in het water en iedere keer als er een golfje aanspoeldde sprongen ze joelent omhoog.
Nadat ze honderd foto's hadden gemaakt van ons vonden wij dat het tijd was voor een foto van hen. Nou dat vonden ze wel leuk dus poseerde ze uitgebreid voor ons. Tegen de tijd dat de zon onder ging begon het te spetteren. Richting Waimea Beach leek het mooier weer. We liepen het over het strand richting de auto waar een groepje mannen een biertje stonden te drinken. Ze riepen naar me: "Wow, cheers to your bikini. Ik had mijn fluor-koraalkleur bikini aan die ze schijnbaar wel waardeerden. Waimea Beach was nog geen tien minuten rijden maar hier maakt dat vaak een heel verschil wat betreft de buien. Dus hebben we de zonsondergang meegemaakt op hetzelfde strand als gisteren. Maar wederom relaxed. Toen we bij onze BnB aankwamen hebben we voor het eerst de buitendouche geprobeerd. Ze hebben een schutting gebouwd met daarin een douche. Je staat dus letterlijk onder de (prachtige) sterrenhemel te douchen. Geweldig gevoel. Daarna wilde ik gaan bloggen maar ineens stonden er twee mensen in het huis van Angel en Duke, die er niet waren. Ze bleken ook AirBnB gasten te zijn maar zij hadden een kamer in het huis zelf. Dus we hebben de hele avond zitten kletsen en drankjes gedronken met een leuk Amerikaans stel. Later kwam Angel thuis van haar werk en zij kwam er ook nog even bij zitten. Erg gezellig!

Nou, dat ziet er weer afmattend 😀😀😁😁uit, zo'n stranddagje!! De foto's zijn weer leuk, prachtig die onderwateropnamen,je zou bijna van vis gaan houden!! ijsjes zien er ook fluoriserend uit,. Snap nu waarom er geen ontbijtblogje was haha, vind het trouwens super van je dat je elke dag present bent!! Truste (vast) of goedemorgen en een fijne dag maar weer, Dikke knuf x2

Stans 2016-05-26 13:25:27

Mooie dag weer. Jullie halen echt heul veul uit je vakantie. :-)

Tom 2016-05-26 13:29:12

Wauw die douche onder de sterrenhemel klinkt fantastisch. En wat leuk dat het klikt met het andere stel. Nog heel veel plezier toegewenst! Liebe Grüsse

Nina 2016-05-26 13:30:18

Was wel weer een hele zware dag strandhoppen voor jullie maar het levert weer hele mooie foto's op!! Hier een lange werkdag achter de rug. Nog eentje en dan gaan wij ook vakantie vieren, zo'n zin in. Wij doen ook aan strandhoppen dan hoor, van het Kijkduinse strand naar dat van Texel. Ook leuk, alleen het weer moet een beetje meewerken. Veel plezier vandaag weer en liefs van ons xxx.

Hannie 2016-05-26 18:07:03

Ik had je Blog al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Zag net je foto's op Instagram, dus de hoogste tijd om te reageren! Wat een mooie foto's weer + YT filmpje. Die Chinezen; ge-wel-dig! En dat schaafijs doet mij aan die Suries hier denken😄 Herkenbaar verhaal over dat Amerikaanse stel; dat is echt leuk! Fijne dag vandaag! @Hannie volgens mij wordt het ook hier weer eindelijk lekker weer; wij dit weekend naar een muziekfestival, jullie vakantie, fingers crossed!

Maggie 2016-05-26 19:33:46

Dankjewel Maggie, gaat vast lukken!

Hannie 2016-05-26 20:48:38

Hai, leuk om jullie verhalen te lezen. Ook heel herkenbaar natuurlijk, goed om mooie herinneringen van een half jaar geleden via jullie perspectief weer te doen herbeleven! Wij zaten op Oahu bij Turtle Bay in het uiterste noorden en hebben ook Waimea beach aangedaan (helaas te hoge golven) en de Banzai pipeline aanschouwd, die toen - november - al metershoge golven aan ons presenteerde en waaghalzen die een gokje waagde :)

Rogier 2016-05-31 21:52:22

Trouwens, nog tijd gehad voor een goede 'snack' bij een van de food trucks in het noorden? Dat is lekker hip daar, vooral door het gebrek aan restaurants. Bij een van de bekendere, Giovanni's, had ik een lekker bord met gamba's gegeten. Saillant detail was hierbij wel, dat ik iets te opportunistisch was en de hete variant nam met een lading jalapeno-saus...Buiten het feit dat ik er op een gegeven moment uitzag als een clown, heb ik nog nooit zo in de fik gestaan en om de seconde naar een slok water (bier of wat dan ook!) moeten reiken! ;)