We leven nog! :)

Verenigde Staten, Everglades

Vandaag hebben we onze tanden in de Everglades gezet en de alligators hun tanden gelukkig niet in ons. De Everglades kun je eigenlijk niet bezoeken zonder een airboat-tour te doen. Deze hadden wij bij Coopertown geboekt. Op ongeveer anderhalf uur rijden vanaf ons motel in Naples. Je rijdt het gehele stuk aan de rand van de Glades over de weg die ze de Tamiami trail noemen. Deze weg heet zo omdat ie loopt van Tampa naar... juist... Miami. Maar Miami slaan we voor nu nog even over, daar komen we later deze week terug. Bij de airboat-tour hoort een korte reptielenshow. We maakten kennis met een schildpad die je beter niet over zijn kop kan aaien. Omdat hij met een supersnel reactievermogen zo het topje van je vinger afbijt. Ook zagen we een Boa Constrictor, deze lag alleen in een wel heel erg klein kooitje opgevouwen. Beetje zielig en ik hoop maar dat dat niet altijd zo is voor hem of haar. Na de show staken we de weg over, richting de swamp, waar we de boot in stapte. Iedereen kreeg twee bolletjes watten. Niet alleen voor in je oren tegen het harde geluid van de ventilatorboor. Maar volgens de guide hadden we ook "in case of an alligator attack, enough cotton to doctor :)." Ook mooi! Met de boot scheerden we over het kanaal en zagen we de ene na de andere alligator. De meeste lagen lekker aan het wateroppervlak in de zon te chillen. De airboat vaart normaal gesproken ook over het graslandschap (sawgrass) maar omdat het tot nu toe erg weinig regent in het regenseizoen, is het waterpeil daarvoor te laag. Na afloop van de tour kon je met een baby-gator in je handen op de foto. Die kans wilden we natuurlijk niet aan onze neus voorbij laten gaan! Zo'n beestje voelt heel raar aan. Een soort koude ballon van dik rubber en een beweeglijke kop met grote tanden. Wij hadden hierna nog geen genoeg van de alligators, dus na de airboat-tour reden we het nationale park in voor de Anhinga Trail. Hier loop je door een gebied met schildpadden, anhinga-vogels en natuurlijk alligators. Aan het begin van de trail werden we gelijk getipt door een Amerikaans gezin. Straight ahead lag een grote alligator. Toen we achteloos doorliepen stonden we plotseling oog in oog met deze vriend. Hij was niet alleen groot, maar lag ook nog eens een halve meter naast het pad voor ons te poseren. Toen we even later op een bankje zaten, stak er plotseling een de weg over. Helaas te snel om onze camera te pakken. Na de Everglades reden naar ons motel in Florida City. Daar hebben we gegeten in de echte Amerikaanse diner Denny's. Deze keten zit (net als Dunkin' Donuts, Wendy's, Burger King etc.) door heel Amerika. Alleen word je hier gewoon bediend en krijg je een goede burger van echt lekker vlees. Denny's zit op maar een paar honderd meter lopen van ons motel. Al bleek het nog een hele tocht met de slechte, vaak ineens ophoudende, stoepen en de drukke autoweg zonder oversteekplaats. Amerika en lopen is nou niet echt een geslaagde combinatie. Buiten de grote steden is eigenlijk alles ingesteld op autorijden. Ook voor nog geen 500 meter pakt men over het algemeen de auto. Het was wederom een geweldige dag. Wij sluiten hem af met een filmpje op bed en morgen rijden we naar de Florida Keys!

Wow, dochter en schoonzoon tussen de alligators! Best spannend maar gelukkig, inderdaad jullie leven nog. En mooie plaatjes van alweer een avontuurlijke dag. Wij doen vandaag een dagje Rotjeknor, ook spannend. Wij gaan ook varen maar dan anders :. Well, see you later alli...... Veel plezier vandaag, dikke knuffel xxx

Hannie 2015-06-22 06:42:49

Wat bijzonder om zoiets in de natuur te kunnen bekijken. Mooie foto's gemaakt! We genieten van jullie verhalen bij het ontbijt. Fijne dag vandaag!

Hielie 2015-06-22 07:09:06

Nou, wel heel anders dan wij zagen in Singapore: de kwekerijen ,met als afsluiting de winkel met tassen van....... En er ook nog mee op de foto, dapper hoor! Maar het staat jullie goed! Ben benieuwd naar morgen....haha hugs stans

Stans 2015-06-22 08:22:36

Gaaaaaaaaaf! Wij hebben iets soortgelijks 2 jaar geleden gedaan in New Orleans. Begrijp heel goed, je dubbele gevoel over de opgesloten Boa; in NO deden ze dat dus met zo'n baby-aligator, die eruit werd gehaald voor de foto. Benieuwd naar de Florida Keys!

Maggie 2015-06-22 09:28:27

Zo dat was kantje boord... Nou gelukkig missen jullie geen hand. Geen misselijke jongens hoor die alligators. xxx

Lucienne 2015-06-22 10:54:40

Jullie houden van Denny's; alligators zijn gek op versgetrouwde stelletjes. Dus dat is weer goed afgelopen.

Tom 2015-06-22 11:44:10

Wat een leuke verslagen en mooie foto's moontje!! Het is te zien en te lezen dat jullie een hele mooie tijd hebben!! XXX

Chantal 2015-06-22 19:33:54

Zo te zien/lezen vermaken jullie je onwijs! Fijn dat jullie ons een beetje mee laten dromen :-)