Yosemite NP Dag 3

Verenigde Staten, Yosemite NP

Vandaag de derde en laatste dag in Yosemite Valley. Internet lijkt hier nog via een inbelmodem te gaan want die kon het aantal internetzoekende gasten niet handelen. Dus wederom hebben we een WiFi-detox gehad.. Het gaat bijna wennen om niet online te zijn. Onze laatste week in de USA gaat al weer van start.. en we willen zeker nog niet naar huis. Aangezien we komende dagen weer veel gaan doen en gaan zien hebben we deze laatste dag in het park een korte trail gedaan naar Mirrorlake en verder vooral veel gerelaxed. Die trail was nog best spannend want er stond aan het begin een bord met een waarschuwing dat we ons in een Mountain Lion habitat begaven. Deze zijn zeer agressief! Er stond een heel verhaal met wat je moest doen en laten wanneer er één op je pad kwam. Vooral niet weglopen, je groot maken, je jas openen en uitklappen, schreeuwen, met stokken en stenen gooien naar hem en.. if it attacks.. FIGHT BACK!!! Ok, daar stonden we dan in ons shirtje en shortje. Maar bravehearts als wij zijn gingen we lopen. We zouden die pussy's wel temmen. We wisten niet precies waar de trail begon dus we besloten als een stel kuddedieren achter een groepje Amerikanen aan te lopen.. Maar deze mensen vonden het blijkbaar leuk om door de paardenstront te stampen want ze kozen het ruiterpad.. en het was niet een klein beetje stront. We waren te ver om nog terug te lopen. Dus we liepen door uiteindelijk kwamen we aan bij Mirror Lake en daar was het erg mooi. Even wat plaatjes geschoten en toen weer richting shuttlebus. Het bleek dat het te ver lopen was om om het meer heen te lopen dus moesten we via dat zelfde smerige strontpad weer terug. Gelukkig werden we vergezeld door wat vliegen :) Toen we terug kwamen op de camping hebben we een flesje wijn soldaat gemaakt en een burgertje gegeten.. Voor iets gezonds moet je hier moeite doen en vooral veel meer geld betalen. Dus het is niet heel gek dat veel Amerikanen te dik zijn. Toen het donker was hebben we nog een keer naar een hele heldere sterrenhemel gekeken. En daarna de laatste koude nacht in. Geen beer of leeuw gezien en stiekem zijn we wel blij dat we nu weer naar een comfy hotel in San Francisco gaan :))

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, bij dat hotel in sf, en ook bij : niet naar huis willen!! Gelukkig hebben jullie nog wat dagen, misschien met verse veggies ?!, maar zeker met veel genieten!! Enjoy, bighug stans

Albert en stans 2014-05-20 08:45:23

Jullie belevenissen blijven onverminderd mooi.