Waikiki Beach

Verenigde Staten, Honolulu

Als je op Oahu bent dan kan je niet anders als een keer naar Waikiki Beach gaan. Dus dat deden we dan ook vandaag. Na ons broodje peanutbutter reden we in een klein uurtje de drukke straten van Waikiki in. Max had via BestParking.com een plek gevonden om de hele dag te kunnen parkeren voor maar negen dollar. Top uitgezocht want je kunt daar ook zo dertig dollar kwijt zijn. En de parkeerplaats lag ook nog eens zeer centraal. De zee is mooi van kleur en redelijk kalm. Het strand ligt vol met mensen. We lagen echt hutjemutje. Maar je kon wel lekker mensen kijken. Om de zoveel tijd kwam er een groep Chinezen of Japanners het strand op gelopen, klikten tientallen foto's met hun Iphone of Huawei en vertrokken weer. Maar ze kunnen wel zeggen dat ze er geweest zijn. Voor morgen zoeken we wel weer een rustiger strand op. Toen we bijna verbrand waren liepen we nog even over de boulevard. Typisch Amerikaans om achter het strand een enorm winkelgebied te hebben. Alle grote ketens waren aanwezig. We zijn een paar winkels in geweest maar we hebben uiteindelijk niets gekocht. Daarna in de file richting het noorden van het eiland. Iets verder van waar we slapen ligt Waimea Bay Beachpark waar we naar de zonsondergang hebben gekeken. Erg mooi strand. In een mooie groene omgeving. Een echte tegenhanger van het drukke Waikiki. Terug in de auto merkten we dat we met heel weinig licht reden. Ik stapte uit en zag dat het dagrijlicht was. De verlichting achter bleek helemaal uit. In de vorige auto (zelfde model) deed de verlichting het automatisch. We konden het knopje niet vinden. Het was nog schemerig en we reden snel door naar de BnB. En daar bleek dat het een heel makkelijk knopje was, wat we gewoon naar automatisch moesten draaien. Maar dat zat op een plek die je niet een, twee, drie verwacht. Nu is het weer tijd voor ons dagelijkse wijntje.

Wat een lekker relaxte dag. Groetjes!

Hielie 2016-05-25 08:58:03

Voor de afwisseling is een druk strand ook wel eens leuk. Daarna weer een rustiger strand, wat een leven!! Geniet lekker van jullie wijntje en voor straks welterusten. Liefs en een knuffel van ons.

Hannie 2016-05-25 09:11:20

T lijkt wel vakantie......lekker toch als dagje tussendoor. Wie weet wat jullie morgen weer te wachten staat. Kom, ik ga ook eens een winkelketen opzoeken, eten voor vanavond halen. En dan iets doen, maar zeker niet buiten zitten.....valt toch weer tegen vandaag, kunnen jullie niet wat warmte overstralen?? Have a good day tomorrow/today, lots of love

Stans 2016-05-25 12:50:39

Wat is Max toch een goede onderzoeker zeg! Volgende keer schakel ik ook zijn hulp in! Voor een doosje merci ;-) Het ziet er weer prachtig uit! Liebe Grüsse

Nina 2016-05-25 14:30:05

Nice pictures!

Tom 2016-05-25 15:24:06

Wow die foto's in de avondschemering zijn gaaf! Lekker relaxed vandaag & weer wat geleerd over de auto. Slaap lekker; hier zit mijn werkdag erop!