Zion National Park

Verenigde Staten, Hurricane

Na weer een goeie nacht in Aikens Lodge (Wat een goed motel is dit toch!) gemaakt te hebben, reden we in een uurtje naar Zion NP. En weer vloog de ene Wowww na de andere Ohhhh eruit bij ons! En het verveelt nog steeds niet. De weersverwachting was niet al te best voor vandaag en met een temperatuur tussen de 5 en 10 graden was het met ons vest en zomerjasje behoorlijk fris. Gelukkig werd het rond het middaguur wat warmer en hebben we het droog gehouden! Yayyy! Tel daarbij twee bekers warme choco op, I looove free refills!! :), en we hebben een prima dag! Het park was heel groen en deed een beetje jungle-achtig aan. Ik had thuis gelezen over een mooie maar zware trail. De Angel's Landing trail. Deze leek ons erg gaaf om te doen. Je moest alleen geen hoogtevrees hebben, het zou veel klimwerk zijn en het laatste stuk loop je op een smal pad met aan weerskanten een afgrond. Toen we aan de voet van die berg stonden en ik zag hoe stijl het was, het zou drie keer zo hoog zijn als de trail van gisteren, kreeg ik cold feet.. Ik zag alleen maar mensen naar boven gaan met stoere wandel-equipment en bergschoenen.. en daar liep ik tussen op mn Adidasjes en mijn spijkerbroek. En bovendien werd er veel gewaarschuwd voor de trail. (Amerika he, land van de veiligheid.) Max durfde nog wel maar die is toch gezellig met me meegegaan en toen hebben we twee andere trails gedaan. Waarvan één met toch nog wel wat klimwerk. Die was erg mooi! Kortom, weer veel natuurschoon gezien en morgen op naar Vegas Babyyyyy!!!

Mij vervelen de prachtige plaatjes ook nog steeds niet, hoor ;-) Veel plezier in Vegas!

Lucienne 2014-05-12 04:03:17

Hoewel jullie die ene trail niet genomen hebben was er toch weer genoeg moois te zien. Het lijkt hier wel wat groener. En wat een mooie vogel! Vandaag naar Vegas, veel plezier!!! Knuffel XXX

Hannie 2014-05-12 06:56:52

Trails genoeg om dan niet zo'n xxxetra zware te nemen, toch? Dan blijf je in ieder geval met beide benen op de toch al smalle paadjes!! Ik herinner me dat ik het prachtig vond, maar tegelijkertijd het soms een beetje benauwd kreeg, tussen de rotsen, fijn te zien dat er dan ook nog groen is En wat leuk dat jullie die beestjes allemaal zo goed in/ op beeld krijgen, nou, ik zou zeggen: vooruit maar weer!!big hug, stans

Stans 2014-05-12 09:06:04

Heerlijk die wildernis. Mooi vogeltje hebben jullie gespot. Hoe heet die? Enjoy Vegas!

Tom 2014-05-12 10:27:05

Verstandig om geen trail te doen, die bedoeld lijkt voor de getrainde wandelaar/klimmer! Prachtige foto's weer! En iedere dag een ander klimaat. Na al die inspanningen is het nu wel tijd voor ontspanning in Vegas! Tip: Double Down saloon!

Maggie 2014-05-12 16:19:03

Prachtig, al jullie verhalen en de foto's! We genieten mee. En wat een talent voor schrijven, Moniek! Liefs vanuit een regenachtig Gouda, George en Carla

Carla 2014-05-13 08:49:10

Jammer dat ik geen internet had in Vegas, Maggie! Ik lees je tip nu pas :( Maar we kwamen ook tijd te kort in Vegas. Er is zo veel te zien en te doen! Dank je voor je compliment Carla :)