Sandy Toes

Bahama's, Rose Island

Oke vandaag waren we dus echt op het allermooiste strand wat we ooit gezien hebben. Bounty kan er zijn commercials opnemen! Hagelwit zand, heuvelachtige jungle omgeving, turquoise water, een koraalrif ervoor en vooral rustig omdat het een prive-eilandje is. We hadden vooraf thuis gereserveerd en dan weet je nooit of het aan al je verwachtingen voldoet. Maar het heeft ze overtroffen. We begonnen onze dag met een bagel op de hotelkamer en liepen vervolgens naar de brug die naar Paradise Island (het eiland tegenover New Providence waar Nassau op ligt) gaat. Deze bleek verder dan gedacht dus sprongen we snel nog even een Jitney in. Waarna we de brug over liepen om naar de Ferry Terminal, waar de boot naar Rose Island zou vertrekken, te gaan. De excursie heette Sandy Toes. Onderweg op de boot vertelde een van de gidsen ons het een en ander over de plekken waar we langs kwamen. Zo vaarden we langs het huis van een oliesjeik die daar woonde met zijn vrouw, zijn vrouw, zijn vrouw en natuurlijk zijn vrouw. Oh en ze hadden ook nog een zoon. Verder kwamen we langs de haven waar alle miljonairs hun jacht aanleggen. Het kost je tien dollar per foot per nacht om daar aan te meren en een foot is ongeveer dertig centimeter.. Een gemiddeld jacht van zo'n miljonair is zeker wel honderd foot. De haven waar we vandaag kwamen kost 75 cent per foot per nacht dus de gids grapte: "Guess where we're staying tonight!" Aangekomen op Rose Island kregen we een alcoholisch welkomstdrankje en kwamen we echt in het paradijs terecht. Zoals ik eerder al omschreef. Het is niet op camera vast te leggen hoe mooi alles was maar we hebben wel pogingen gedaan. Op onze onderwater camera bleek wel wat intern geheugen te zitten zodat we nog wel wat foto's onder water konden maken. En dat was maar goed ook want de gids nam ons mee op snorkeltour naar een echt koraalrif. Wow, die onderwaterwereld is zo gaaf! Gekleurde planten en schitterende vissen. Kleine visjes met waanzinnig felle kleuren en grote joekelaars die in groepen voor je uitzwemmen. We hebben een uur gesnorkeld en daarna gingen we aan land waar een heerlijke lunch voor ons was klaargemaakt met Bahamaans eten. BBQ-kip, peas 'n rice, macaronisalade, gemengde salade, worstjes en broodjes. En frisse limonade om de dorst te lessen. Vervolgens konden we nog twee uur onze vrije gang gaan op het eiland. Dus hebben we nog wat foto's gemaakt waaronder nog een hairflip Bahamian-style zoals ik al eerder in Miami deed. En we hebben nog even gezwommen. Met de duikbril op zie je duizenden visjes ter groote van een garnaal dicht bij de branding die je aanwezigheid totaal niet schuwen. Om half vier was het tijd om terug te varen. Helaas Adam en Eva moesten ook hier het paradijs verlaten. Maar we hebben weer onwijs genoten.

Oh en ik wil nog even tegen jullie zeggen dat we het echt heel leuk vinden dat jullie zo leuk reageren en meelezen! Elke dag erg leuk om te lezen! X van ons!

MoniekEnMax 2015-07-02 03:33:08

Haha geweldig, hairflip Bahamian-style.. xx

Callista 2015-07-02 05:05:29

Er komt gewoon geen einde aan al het moois dat juĺlie zien, ik weet bijna niet meer wat ik ervan moet zeggen. Wat een prachtig strand!! Ik hoop dat die onderwaterfoto's toch nog gelukt zijn. Die hairflip in elk geval wel. Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen. Veel plezier en een knuffel van ons xxx.

Hannie 2015-07-02 06:42:30

Dit klinkt idd als een paradijselijke dag. Dat koraalrif en die vissen; echt geweldig! Een betere Honeymoon hadden jullie je toch niet kunnen wensen! Enjoy today!!

Maggie 2015-07-02 07:03:36

Wat weer een mooie dag hebben jullie gehad, met hele mooie plaatjes. De hairflip foto en loveletters in the sands. Leuk om ieder morgen even te lezen. Fijne dag vandaag!

Hielie 2015-07-02 07:26:48

ha die m&m's, ik ben blij dat jullie niet alleen genieten van het foto's maken....maar van al het moois voor jezelf,als je begrijpt wat ik bedoel!! Vind de hairfoto's trouwens prachtig en het handstrandtafereeltje ook! Het is denk ik voor iedereen jammer als jullie straks weer thuis zijn, geen leuke ontbijtverhalen meer.....we genieten dus nog maar even hard mee, zomerse knuf

Stans 2015-07-02 08:23:11

Whoooow!!!

Tom 2015-07-02 09:43:58

Mooi ziet het eruit zeg! JALOERS!!! ik zit hier tussen de glasscherven... En wat zijn jullie bruin nogmaals :) heel veel kusjes

Nina 2015-07-02 12:06:27

Ohhh als dit geen honeymoonpictures zijn dan weet ik t ook niet meer. En die haar-foto, goed getimed! Hier zijn alleen maar Schilderswijkrellen, dus blijf nog maar lekker op jullie bounty-eiland.